Jeg vet dette ikke er en oppskrift, men det er jo under her folk søker tips til middager, så jeg tar sjansen :)
Jeg spiser for det meste ren kjøttmat, også i grillsesongen, men jeg savner faktisk å spise pølser i blant. Pølser inneholder jo ofte 6-7% karber og om jeg spiser ca 2 pølser, eller 200 gram av disse (lett gjort), så blir det fort nesten hele dagsrasjonen med karbs, på ketolyse eller skaldeman.
Vet dere om noen lavkarbopølser? Jeg har ikke funnet noen lett tilgjengelige såkalte "ketolysepølser" der jeg bor (Sandvika) og er egentlig på jakt etter pølser som finnes i normale butikker.
King size burger med kun 0,5 g karbohydrater. Grei og enkel mat :)
Edit: Glemte å nevne at Meny også fører pølser som er lave på karbs. Noen av pølsene av merke "Jacobs" har også rundt 0,5 g.. :) Viktig å se på næringsinnholdet, da det kan være ganske store forskjeller mellom typene.
Fikk noen deilige spanske grillpølser fra Sverige med 2g karbo pr 100g. De har myemye bedre utvalg på lavkarbopølser, siden de har pølser med MYE kjøtt. :)
Meny har jacobs utvalgte. Dyre, men gode. Inneholder vel 0-1 % mener jeg. Finnes i flere typer, bratwürst, urter, bacon og en til mener jeg. Vel verdt det! ü
Jacobs utvalgte fra Meny er gode og ketolysevennlige (men dyre).
Dersom du er i Sverige kan jeg anbefale Gøl sine pølser (selges i poser) Disse er knallgode og har fra 1-3 gram karber pr 100 gram. De har mange forskjellige typer som Chorizo, Tatziki, Frankfurter med ost, sommergrill og muligens flere typer også.
Fant pølser fra Matmesteren med 1 g karbs på Rimi. Dene ene pakken inneholdt tre ulike "rekker" med småpølser som alle smakte godt. Sikkert stas for barn også, for dere som har det! Tror det het noe sånt som snackpølser. Den andre typen var bratwurst, den har jeg ikke testa ennå.
Jeg fant også "snackpølsene" til matmestern, og er veldig skeptisk, fordi de også fører de samme pølsene i egne forpakninger, stor størrelse, og der var karbinneholdet oppe på ca 6g/100g!
Lurer på om jeg burde kontakte dem og høre om dette er for godt til å være sant.
Er student så jeg kan ikke fråtse i pølsene til idsøe og jacobs altfor ofte, men det skal absolutt testes!
Pølse fra slakteren med guacemole og rømme og salat. :sikle:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.