< Tilbake til oversikten

Innlegg om "under5" kampanjen

janmesi sa for siden:

Hei folkens
Jeg har skrevet et lengre innlegg på vår hjemmeside om kampanjen "under5". Ingen har til nå villet fortelle hvem som står bak og betaler for å skremme folk til å teste sitt kolesterol på nærmeste Boots-apotek.

Muntlig, i følge en i markedsavdelingen til Elixia, så er det Mills og Vita hjertego som betaler for annonsene.

Nasjonalforeningen for folkehelsen nektet å opplyse om hvem som stod bak kampanjen og hvem som betalte. Skremmende at en så (tidligere) seriøs organisasjon blir med noe slikt.

Les hele innlegget her: lillemaane.no/nyhet/37/

Beste hilsen Jan M

Nerthus sa for siden:

Godt innlegg! Bra det er mange "tunge" fagfolk som stiller kritiske spørsmål ved denne kampanjen. Det er jo allerede medlemmer her inne som angrer på at de lot seg teste fordi de nå bare er bekymret fordi de ligger litt over "5" - og må kontakte fastlegen sin for å bli beroliget... unødvendig!

Vita hjerterå har vi jo her inne for lengst forstått ikke er særlig hjertegodt - det skyldes nok ganske mye kunnskap om ernæring, fett og helse her inne heldigvis :)

Som eksempel har jeg omtrent samme normale kolesterol nå etter 1.5 år på 70% fett (!) - som jeg hadde pre - lavkarbo ;)

streber sa for siden:

Stå på for å få svar- folk rundt meg holder på å ta av helt her og tror de kreperer når som helst pga denne kampanjen!:(

Antoinette6 sa for siden:

Jeg støtter veldig dette ! Det gå'kke an !

Folkehelse, my ass ! :lol:

Peppa Gris sa for siden:

Er det hemmelig da, de sa jo på reklamen at det var Vita hjertego?

janmesi sa for siden:

Det fremgår ikke av kampanjen hvem som betaler og står bak annonsene.
Verken Nasjonalforeningen for Folkehelsen, Mills eller reklamebyrået ønsket å svare på hvem som betalte for annonsene. Det er interessant.

Jeg oppfordrer at flere engasjerer seg i debatten. Et totalkolesterolnivå på fem er helt normalt, og ikke farlig!

JM

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.