< Tilbake til oversikten

Hjemmelaga "Atkinsbar"

Sjokoholiker sa for siden:

Jeg savner det å ha kjangs til å hive i seg en kjapp sjokkis bar som mellommåltid eller bare som kos, da jeg ikke tåler de barene. Så har jeg eksperimentert litt, og i går lagde jeg de her som jeg synes funka, men kan med fordel tilsettes litt kakaopulver og kanskje en skvett kaffe.

Valnøtter 80g
Delfiafett 60g
smør(jeg hadde melange) 45g
kokos 15g
sukkerfri sjokolade 45g

knuste valnøttene i mikseren, mens delfiafettet smelta i ei panne. Når det var smelta hadde jeg i smør og rørte godt. Tok vekk fra varmen og hadde i sjokoladen, når den var smelta hadde jeg i nøtter og kokos. Hadde røren på bakepapir i ei form og i fryseren til dagen etter. Pakka den da inn i folie og inn i kjøla på jobb. Senere var den like fin og hard. Vet ikke hvordan den blir i romtemperatur da. En kollega av meg fikk smake, ho synes den såg så god ut, men ho ulte og sa at det var som å slikke på smør. HEHE. bare for å advare dere som ikke takler smørsmak:p
Vil tørre å påstå at det ble 4,4 karber i hele røra.

lurer på hvordan den blir med et egg i, vet ikke om den stivner så bra da. Må bare prøve litt til:)

Mellon sa for siden:

Hørtes spennede ut, må si jeg savner samme greia. Tror foresten jeg ville valg cocosa i stedenfor delfiafett jeg da, men det er da meg. Kan vel også blande inn andre nøtter og frø

det med cocosaen var lurt, glemmer hele tiden at jeg har et glass stående. Men vil sjokoladen stivne da skal tro?

Photobscura sa for siden:

Men melange a gitt! Nei nei, du må bruke ekte smør! Melange er margarin og tilnærma plastikk! :D

Supah sa for siden:

Melange er vel ikke smør..

Men å lage sine egne barer er jo en god idé :)

æsj er det? synes bare den er så hendig i den store pakken, hehe. Hva anbefaler du da? og har du et å anbefale som er uten salt?:)

Photobscura sa for siden:

Helt vanlig smør! Halvkilospakker fra Tine er vel så hendig. Margarin er gift for kroppen, så det bør du holde deg unna. Og så smaker smør åååh sååå mye bedre!

Supah sa for siden:

Bare hyggelig! :smile:

marjusen sa for siden:

VELDIG ot dette her, og kanskje over streken? Er det lov å flørte på lavkarbo.no?? haha

Men dæven du ser jammen meg søt ut.. :rodme: :rodme: :)

Supah sa for siden:

Haha :) Jeg vet ikke om det finnes noen flørteregler her...

Og eh, tusen takk! :smile: :flau:

øøhøøyyy også i miiiiin godteritråd da gittt!!!!! grynt:snurt:

:D:stuart:

takk for tips fra deg også Photobscura! Da blir det tine fra i morgen av, hehe

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.