< Tilbake til oversikten

Når man trener - når går man ned?

Anos sa for siden:

Jeg fant ingen fin måte å formulere det på, men jeg skal prøve å forklare.

Som alle vet så går man som regel ned i vekt om man trener, men NÅR går man ned? Skjer det med en gang etter en treningsøkt eller skjer det veldig gradvis?

I dag har jeg vært i mye aktivitet + gått lang tur, jeg veide meg nå når jeg kom hjem og veier ca 0.5kg mindre enn hva jeg har gjort den siste uken.

Modezty sa for siden:

Det er ikke sikkert du merker vektnedgangen så raskt som følge av trening. Selve treningen gjør at musklene samler vann, men på lang sikt får du økt muskelmasse og bedre kondisjon som øker basalforbrenningen din.

Det kan godt være at treningen fører til at vekta faktisk går opp, men det er i så tilfelle forbigående - og jevner seg ut over tid. Du vil sannsynligvis merke det bedre på målebåndet, enn på vekta. Helsa er viktigst - ikke hva vektnåla sier.

Anos sa for siden:

Det har du rett i.
Nå som jeg tenker tilbake så har jeg gått ned i vekt hver gang jeg har vært mye i aktivitet.
I alle fall går det fortere nedover når jeg er mer i aktivitet. Skal prøve fremover å trene/gå tur,
for å se om det går fortere nedover da :-)

Vegard L sa for siden:

At du går ned i vekt i løpet av en dag med mye aktivitet har bare med vanninnhold i kroppen å gjøre.

Dolsi sa for siden:

Når jeg begynte å trene for et par måneder siden, så opplevde jeg å gå opp i vekt. Innså at jeg måtte legge om kosten for å gå ned, og gikk så over til lavkarbo.
Da løsnet det på vekta og jeg rusler fint ned i vekt :D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.