Hei! jeg har gått på lavkarbo i en uke nå, og spist under 20 g karbo om dagen. jeg har brukt ketostix i to dager nå, og resultatet har blitt mørkelilla både morgen, ettermiddag og på kvelden. betyr det at jeg helt sikkert er i ketose (og også muligens dehydrert), eller kan det bety at jeg bare er dehydrert og ikke nødvendigvis i ketose?
sorry om dette er spurt om før, er helt ny her, og fant ikke en lignende tråd.
For det første: Alle utslag er utslag og betyr at du har ketoner i urinen!
For det andre: fargen spiller ingen rolle. Mørkeste utslag KAN bety dehydrering.Det er like fullt ketoner i urinen.
For det tredje: den eneste gangen du kan stole at på resultatet viser om du er i ketose eller ikke, er om kvelden, minst 2 timer etter forrige måltid
For det fjerde: det er sikker 5 tråder om det samme rundt om her. De er bare så vanskelige å finne desverre!;)
Scroll heeeelt ned på siden her, så finner du mange tråder om stiks i hvert fall!:)
Jeg får utslag morgen og kveld, men om morgenen er den helt lys rosa, om kvelden på det nest mørkeste feltet (vet det ikke har noe med dyp vs lett ketose) Jeg drikker mye vann gjennom dagen, men jeg driver intervalltrening hver dag om det har noe å si:)
Hehe, ja er det en ting som er sikkert så er det at jeg har ikke peiling! ;) Syns det var rart at den bare så vidt viste ketoner i dag tidlig, mens jo lenger ut på dagen/kvelden jeg kommer så blir den mørkere:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.