ja.. trettheten blir LITT bedre på ketolyse, men hodepinen og migrenen eskalerte enormt. Jeg tok en pause i forbindelse med en konfirmasjon, og har nå startet opp igjen. med dette begynte jeg også og ta mye mye mer magnesium, og også kalium. Og denne gangen var det såvidt jeg fikk noe hodepine i overgangen til ketose, mot 3 dagers heavy migrene sist. Og, det rare er.. at når jeg begynte og spise vanlig igjen så ble hodepinen bedre (det var vel egentlig da jeg begynte og pøse på med magnesium og kalium) og nå frem til idag, har jeg såvidt hatt hodepine eller migrene.
Idag har jeg tatt 5 stykker av magnesium, og vel 3 eller 4 med kalium. er dette for mye? jeg er overlykkelig over at hodepinen har minket nå altså.. endelig kunne jeg begynne og trene igjen uten og bekymre meg! er bare livredd for at det skal komme tilbake!
krysser alt jeg har for dette her:) og håper jeg kan ta så mange, hvem vet.. kanskje jeg hadde enorm mangel..
Akkurat som med kalium, skal du heller ikke ta for mye av magnesium. Sannsynligvis har du vært i underskudd på disse. Alle mineraler skal være i en balanse. Både kalium og magnesium påvirker muskelarbeid. Hjertet er jo som kjent en muskel. For mye kan være like skadelig som for lite! Jeg ville heller anbefale at du nå går over til et multimineral- og vitamintilskudd. Så vil du opprettholde balansen i stedet for å skape en ny ubalanse.
Magnesium skal være i et visst forhold med kalsium. På grunn av kalsiumopptaket, er det nødvendig med D3. Det lager kroppen ved soling, om man ikke har på solfaktor. De fleste får for lite av dette og trenger derfor tilskudd, særlig om vinteren.
Det er flere mineraler og vitaminer som både samarbeider og virker gjensidig begrensende. Derfor vil jeg absolutt råde deg til ikke ta høye doser av verken magnesium og kalium lenger, men gå over til å hjelpe kroppen med å holde seg i balanse.
Ser du går på ketolyse. Da vil jeg anbefale ketolysetabelettene for da får du det du trenger. Vil dessuten anbefale at du får foretatt en sjekk av elektrolyttene dine hos legen.
Det er viktig å ha kaliumen på plass. Magnesiumen kan man sjonglere litt mer med. Men selvmedisinering av kalium kan være direkte skummelt. Nå vet ikke jeg hvor mye kalium du tar.
ja du har helt rett, det er nok litt for mye. men om jeg tar 3 eller 4.. går det? jeg føler liksom jeg har oppdaget det store mtp hodepinen min her, så jeg er lissom litt happy samtidig som jeg ikke vil ta for mye heller..
dette er ketolysemagnesiumen.. har dem ikke her så er ikke sikker på styrken..
De er på 200mg! :)
Maks døgndose er 600mg egentlig. Jeg syns du skal ta deg en tur til fastlegen din og få målt elektrolyttene dine. Samtidg forteller du at du har oppdaget at megnseium/kalium - tilskudd hjelper veldig på hodepinen/migrenen din og hvilken dose du tar. Får du legens velsignelse, kan du ta høyere døgndose. Hvis ikke, vær klar over at du gjør det på egen risiko og at det KAN være farlig på sikt. Å klusse med elektrolytt- balansen i kroppen på egen hånd, er ikke bra!:nei:
Og du, blir du ikke løs i magen av så store doser magnsium? Jeg sover i tillegg svært godt på 600mg. Blir du ikke trøtt av å ta så mye?:p
jo, magen har ikke likt det sånn enormt.. sover kjempedårlig jeg, egentlig dårligere etter at jeg begynte og ta mer magnesium.. skjønner ingenting jeg, men er glad hodet mitt har gitt meg en pause..
hatt hodepine/migrene nesten daglig i et år.. ikke noe gøy..
min mann tar magnesuim for sin migrene og det hjelper utrolig godt!!
han står på en dose på 900 mg pr døgn. dette er etter anbefaling fra Dr Sofie Hexeberg. Han sto først på 300 mg en stund, økte deretter opp til 600 og etter en periode med det så økte han opp til 900 mg. og nå er han anfallsfri for første gang på 20 år :)
oi, så bra for din mann! er så gøy og lese om sånne ting der folk er faktisk blitt bedre, et liv uten migrenemedisiner og konstant bekymring måtte være herlig!
Magnesium er til en viss grad muskelavslappende og kan derfor virke søvndyssende!
Jeg merker ikke noen forskjell med 300mg, men sover mye bedre når jeg tar 600mg.
Så mye bedre at gubben våkner av snorkingen min!:sove::o
Jeg går til nevrolog hvert halvår og han anbefalte 600mg magnesium til dagen for muskelverk og migrene.Han mente det ikke var farlig å ta mye magnesium ,men selvsagt alt med måte:)
Jeg tar 600 mg magnesium om dagen pga migrene.
Tar 2 ekstra ved akutt migrene.
Men på lavkarbo, så kan det gå med en del hvitost og jeg har funnet ut at jeg får migrene av hvitost og for mye syrnede melkeprod.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.