< Tilbake til oversikten

Kroppens reaksjon på operasjon

Dolsi sa for siden:

Hadde en liten operasjon 11 mai.
Gikk bevisst ut av ketose dagen før operasjonen, men holdt meg likevel til lavkarbo den dagen.
på operasjonsdagen ble det så jeg spiste vanlig mat og med det alt for mange karbohydrater.
Gikk på vekta i dag og den viste hele 4 kg mer enn på tirsdag :eek:
Skjønner jo at jeg ikke har lagt på meg 4 kg, og at det nok dreier seg om vann.
Fikk likevel en nedtur da :o
Ut fra hodepina som er på vei nå, så tror jeg at jeg nå er på vei inn i ketose igjen og håper med det på vannslipp

caramba sa for siden:

Jeg hadde en operasjon for noen år siden. Hadde gått litt opp i vekt dagen etter operasjonen, til tross for nesten en uke på sykehus med lite mat pga dårlig matlyst. 3-4 dager etter operasjonen ramlet vekta plutselig ned 2-3 kilo.

trultemamma sa for siden:

Det er nok som du selv sier, plenty med vann! Du fikk sikkert væske med salter i på sykehuset og da binder kroppen fort opp litt væske.
Skal se det retter seg fort igjen! Har du målt med målebånd da?

kattungen sa for siden:

Det er normalt å samle vann i ca en ukes tid etter å ha vært i narkose :)

Dolsi sa for siden:

Det gjorde jeg, fikk en pose med saltvann ;)
Ellers så bruker jeg å reagere på narkose med at vekten øker noen kilo i dagene etter ja.
Nei, jeg har ikke målt med målebånd, hele kroppen er så hoven, at jeg ikke bryr meg om det.

Ellers så viste ketostixen min nå i kveld at jeg atter er i ketose.
Ketoseånden er tilbake, og jeg tisser masse, så da går det vel rett vei igjen vil jeg tro.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.