Idag har jeg hatt storrydding i skapene mine.
Og kastet alt som har med ris, stivelser, godteri, potetgull og annen fy mat..
Slik at vi ikke bare kan lage pasta når vi er skikkelige sultene og ikke orker noe annet..
Deilig og få det ut, bli kvitt alt "ulovlig" og bare ha bra mat i hus..
Laget også "oste muffens" til min kjære i dag.
Med 1 dl solsikke kjerner, 1 dl sesamfrø som jeg malte.
1 dl raspet ost, 2 egg og litt fløte.
1 ss fiberhusk og 1 ts bakepulver..
Dette falt skikkelig i smak hos min kjære, og han spiste hele 2 stykker..
Hvis jeg har regnet riktig er det 10-15 karb i hele røra, og jeg fikk 10 små muffens av denne røra :D
Velkommen til lavkarbolivet, og du har gjort ein kjempeflott jobb med å rydde ut elendet! :heia:
Eg har store problem med å kaste (kva som helst), det tok meg lang tid å kvitte meg med ein halvkilo melange her i haust (som gemalen hadde kjøpt ei helg eg var borte). "Kan jo ikkje kaste mat" veit du (før det er muggent eller råttent i alle fall). Til slutt sa eg til meg sjølv, 'nei, det her er ikkje mat men gift, eg kjem jo ikkje til å ete det eller servere det til ungane uansett'. Og da gikk den i matavfallet, lol.
skulle så klart helst gitt det bort, men siden det bare var rester i alt og alt hadde ligget gudene vet hvor lenge tok jeg ikke sjangsen på det..
Men merker at det var bra valg i dag, for når jeg våknet opp på morgenen og hadde sååå lyst til og bare slenge sammen en nuddel siden dette var raskest hadde jeg jo ikke muligheten :D
Så da ble det heller et halvt ostemuffins med masse deilig makrell i tomat og salat til frokost.
Og herremin jesus, blir aldri så mett av nuddler eller brød hvertfall :eek:
Er jo kjemperaskt å slenge sammen en omelett da :D
Veldig lurt å ALLTID ha egg i huset, da er du forberett på
enkle å kjappe løsninger å slipper falle for fristelsen :D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.