Dolsi sa for siden:
Jeg er sånn dillemenneske og nå når jeg lever på lavkarbo så har jeg skikkelig dilla på ridderost. Det er bare så nydelig godt og så lovlig på ketolyse :D
Legger en tykk skive på Nannahs knekkebrød og nyter det veldig
Dolsi sa for siden:
Jeg er sånn dillemenneske og nå når jeg lever på lavkarbo så har jeg skikkelig dilla på ridderost. Det er bare så nydelig godt og så lovlig på ketolyse :D
Legger en tykk skive på Nannahs knekkebrød og nyter det veldig
Thea1980 sa for siden:
Blåmuggost! Min nye sjokolade...:-)
ThereseA sa for siden:
Fløtestua rosenkål... Kan spise det hver dag, FLERE GANGER... hihihihi
Supah sa for siden:
Jeg har helt dilla på blomkålmos!! Spiser det nesten hver dag. NAM! :)
Fluke83 sa for siden:
Bacon :o
Charlott sa for siden:
Medium/løskokte egg med masse meierismør og gressløk!
manne sa for siden:
Cottage cheese med fløte, bringebærfunlight og søtning. Kunne spist det til hvert måltid hver dag for tiden...
<insert_scary_name_here> sa for siden:
Sellerirot i alle mulige former-røsti, fritert, puré, fløtegratinert eller rett og slett rå. Og hjemmelaga mascarpone-mix (i mangel på et bedre ord.) Mmmmmm
LibraGirl sa for siden:
Tørrfisk:D mumser gjerne 2-3 pakker for dagen :D
Livsglede sa for siden:
Kaffelatte eller iskafffe av eggemelk med smør eller cocosa, naaaaaaam, helt fantastisk:D
Buck sa for siden:
Jeg har fått dilla på bacon. Kunne spist det hele dagen om det var mulig.
Maylinn26 sa for siden:
Ost i alle former og fasonger :) Prøver å redusere inntaket da, men ost er farlig godt!!!
Også elsker jeg cavaliere sjokolade! Jum!
mama67 sa for siden:
Bær og vaniljekesam! Kjempegodt, og holder søtsuget i sjakk :D
Bernina sa for siden:
Halvfråsne bringebær med sukrin og fløte. Mmmm nam!
Deanna sa for siden:
Bær og naturell yoghurt. Litt mye karb, men jeg kunne levd på det (og gjør det gjerne også i perioder jeg ikke får i meg annen mat).
Superteddy sa for siden:
Jordbær skjært i bittesmå biter med sukrin og fløte. :D
Det OPTIMALE er om det ligger en liten micro-sjokoladekake under dette! :p
YUMMI!! :D:D
TrillTrall sa for siden:
Spiste 2-3 kokte egg med smør, kaviar og pepper til frokost i månedsvis, men akkurat nå har jeg ikke dilla på noe spesielt. Lille Gubben derimot ser ut til å ha fått smaken på blomkål-persillerot-mos! Og det er knallgodt!
Antoinette6 sa for siden:
Takk for tipsene, godtfolk ! :lol:
Eucalyptus sa for siden:
Rømmegrøt! Gjerne en stor posjon hver dag... Men, er en stopper og må heller unne meg det en gang i uka eller noe... :(
Omelett med mye ost og salamipølseskiver i !!!
Catwoman sa for siden:
Blomkålpurè med hvitløk! Nammis :sikle:
HappyMe sa for siden:
Gresk yoghurt med en neve bringebær, noen dråper vaniljeessens og søtningsmiddel. Mitt nye godteri :D
mio87 sa for siden:
jeg har nesten den samme, bare med litt tyrkisk yougurt, en stor dæsj kremfløte, noen dråper med vaniljestevia og litt jordbær. totalt dilla!
babydoll sa for siden:
Kyllingkjøttboller med rømme :P
Petra71 sa for siden:
Jeg er kjedelig da, totalt hekta på farris :o
Har kullsyremaskin hjemme, men må stadig innom butikken å kjøpe om jeg ikke er hjemme, går med mange liter om dagen hehe
kthnk sa for siden:
blomkål/brokkoli-mos :)
yummi!!
og oopsies m smør og et dryss sukrin :):)
caramba sa for siden:
Akkurat nå karrikylling med bacon og løk !
Og ketomodifisert skyr er namnam og herlig på varme dager. Lurer på om jeg kan lage is av det... teste!
mysil sa for siden:
Stekt Kavliost i skiver er absolutt favoritten :) Trur jeg kunne overlevd på bare det i forskjellige varianter :)
halkatlala sa for siden:
jeg tar en halv boks skyr og strør over en jordbær skjært i små biter og heller over fløte. naaaaammmm:)
Fluke83 sa for siden:
Litt utenfor tema, men jeg har ALDRI hatt så dilla på Farris/Glitre som når jeg var gravid..! Det var min superdille, var faktisk ingen andre "rare" diller jeg hadde, he he.
Har alltid likt kullsyreholdig vann da, men under graviditeten var det ekstremt.. :)
Etherena sa for siden:
Ellekaramelle sa for siden:
Cottage cheese med en ts Lerums bringebær/eplesyltetøy uten sukker.Må rett og slett tvinge meg selv til å bare spise en porsjon for dagen....
Er i det hele tatt altfor glad i ost...
Nnem sa for siden:
Fått dilla på en rett som jeg har spist hver dag denne uken.
Blander bacon, kylling, løk, brokkoli og sopp i panna og tilsetter rømme og majones. Alt stekes i smør. Nam.
Carisma sa for siden:
Vaniljekesam inneholder endel sukker, så det kan like gjerne være det som trigger søtsuget som å stoppe det.
kokkemor sa for siden:
Lavkarbovafler laget av hovedsaklig egg og kremost. Lager opp en haug av gangen og fryser ned. Beste nistematen som fins : ) Prøver å holde meg til max 2 per dag så ikke kostholdet blir for ensidig.
mailen sa for siden:
Hva slags oppskrift bruker du?
blucher sa for siden:
Har litt forskjellige diller innimellom...
Den mest spesielle er kanskje fenalårskiver med philadelphiaost?
Og så blir jeg aldri lei av omelett med meierismør til frokost.
ziosh sa for siden:
Avocado! Fikk dilla på det mens jeg bodde i USA det siste året, og det passet enda bedre inn i kostholdet etter jeg gikk over til lavkarbo da jeg kom hjem :)
Bøtt sa for siden:
Ostechips med hjemmelaga dressing med rømme,en dasj ketchup,masse godt krydder oppi.
Ostelasagne er jo bare deilig:)masse smelta ost:)
Faktisk nannash knekkebrød er noe jeg spiser hver dag,er bare knallgode.
Gerds snickerskake . . . . :D
Kanutten sa for siden:
Fløtegratinert sellerirot. :sikle:
Kitsu sa for siden:
Cottage cheese, kremfløte og mórpølse. Ikke sammen. XD
Bøtt sa for siden:
Ostechips laget av norvegia med piffi på knust i tacosalat med masse rømme på:)Det skal jeg ha i morgen:)
Sunroad78 sa for siden:
Tacotallerken av isbergsalat, paprika, agurk, tomat, kjøttdeig (krydra med litt natvigkrydder), løk og masse ost. Steikast i ovnen til ovnen har smelta. Smører over MASSE seterrømme og litt sukkerfri hot tacosaus. Kan ete dette til middag KVAR dag om eg hadde fått bestemt ;)
Kanutten sa for siden:
:lol: Blir dyrt med ny ovn hver dag!Sunroad78 sa for siden:
hehe... ooops... meinte osten :p
Kanutten sa for siden:
Jeg har fått sånn dilla på gulrot. Jeg skjønner det ikke, jeg tar jo alt jeg tror jeg trenger av vitaminer og mineraler. Men gulrotdilla er der, ca et halvkilo om dag! :eek:
Jeg lurer på om det er søtsmaken som trigger siden gulrota er så søt nå til dags.
Maria29 sa for siden:
Cheddar og lakriste! :)
Dietta sa for siden:
Tacolodd :eek:
Lavkarboforlivet sa for siden:
Totalt dilla på røkt laks med egg og agurk, og så hjemmelagede lavkarbo knekkebrød med rekeost, og makrell i tomat med majones:) Må jo også innrømme at mørk sjokolade er en stor svakhet..... derfor prøver jeg å ikke ha det i hus:D
Dolsi sa for siden:
Åt meg lei av Ridderost jeg da, orker ikke smaken av det mer :eek:
Akkurat nå har jeg dilla på Skyr. Kunne spist mange for dagen, men nøyer meg med 1 :)
Lillemy71 sa for siden:
KÅL!! Må ha kål, vanlig hodekål ja, hver eneste dag. Mumser det rått mens jeg venter på at middagen skal bli ferdig og pannestekt er favoritten.
langaard sa for siden:
Har dilla på torsk i alle varianter:rolleyes:
teddemann sa for siden:
lettrøkt torsk med baconterninger og fett som frokost hver dag for tia
langaard sa for siden:
I love it:love: Er så heldig og få kjøpt fersk torsk for en slikk og ingenting:D
Dolsi sa for siden:
Blir du ikke dårlig i magen når du spiser så mye kål?
Veldig glad i kål jeg også, både rå og kokt, men jeg blir så råtten i magen av det. Altså får illeluktende gass som driver gubben ut av soverommet :eek:
Lillemy71 sa for siden:
Nei jeg blir ikke dårlig i magen av hverken kål, plommer, løk, erter, bønner m.m. etter at jeg fjernet alt som heter gluten og stivelsesrike matvarer fra kosten og kuttet veldig ned på melkeprodukter.
Carisma sa for siden:
Samme erfaring har jeg, ikke bland det med stivelse så er ikke kål (eller bønner s.l) noe plagsomt.
Bønna200 sa for siden:
Ja, kål! Men den dilla har jeg hatt i 15 år! Blir folkevond hvis jeg ikke får det. :eek:
Men jeg har aldri merka noe på magen. Verken før eller etter lavkarbo. :)
Gracella sa for siden:
Dadler :o og smeltet nøkkelost! Ikke sammen, da.
Dadlene fyller jeg med hjemmelaget peanøttsmør og det er så mektig at det blir sjelden mer enn et par stykker ila en dag.
Nøkkelosten skjærer jeg i halvcentimeter tykke skiver og nuker i 20 sekunder. Kjempegodt når man bare er litt sulten :)
pepita86 sa for siden:
varierer litt fra uke til uke.
Dene uka har jeg hatt dilla på spekeskinke smurt med smøreost, rulla rundt en avocadobåt.
Også vært hekta på tyrkisk yoghurt med zero carb proteinpulver og stevia vanilje.
Kanutten sa for siden:
Og da har jeg fått dilla på ruccola. Jeg spiser i allefall en pakke pr dag, rett fra posen! :eek: Den skal visstnok være rik på kalsium så kanskje jeg mangler det?
maeve sa for siden:
Cottage cheese, med en dæsj fløte, en dæsj karamell sirup fra Waldens Farm, og hakkede paranøtter. Nam!
langaard sa for siden:
Torsk i alle varianter:)
Fedona sa for siden:
Makrell i tomat, til lunsj hver dag :p
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.