< Tilbake til oversikten

Knallgod snickers langpannekake

Notabella sa for siden:

[CENTER]Flere bilder kan sees på bloggen

Denne oppskriften har jeg laget selv utifra min favoritt høykarbo snickerskake oppskrift. Har prøvd den flere ganger å blir alltid kjempe god ;)

Snickerskake

250 g paranøtter eller mandler ( paranøtter for minst kh)

250 g peanøtter ( blir 35 kh så er lurt å bare ta halvparten, det blir tykk nok bunn og nok saltsmak)

6 eggehviter
3 dl sukrin melis ( fra helsekosten)

2 ts bakepulver

1 ts vaniljepulver ( fra helsekosten)

Dekk en langpanne med bakepapir, og sett ovnen på 180 grader.

Ta nøttene i en kjøkkenmaskin og hakk de skikkelig godt opp.

Pisk eggehvitene og sukrinen stivt, tilsett bakepulveret og vaniljepulveret, rør. Tilsett nøttene litt og litt. Rør med en slikkepott.

Ta blandingen oppi en langpanne, og fordel det med slikkepotten

Stekes på nederste rille i ca 20 min.

krem

Eggeplommer
100 g sukrin melis
2 pl sukkerfri sjokolade ( de fra helsekosten har minst kh)

Varmes til det tykner.

'

Du kan også piske krem å ha under sjokoladekremen, det er kjempe godt ;)
Eller du kan ha det på siden.
Denne gang valgte jeg å ikke ha krem inni, da jeg vil den skal holde lenger, å synes kremen blir litt rar når den står i kjøleskapet noen dager.

Oppskriften har jeg laget selv og fått masse skryt for den ;)
Den smaker vanlig høykarbokake ;)[/CENTER]

frøken sa for siden:

mmm, nam!! Skal definitivt prøves, elsker snickerskake:p

Holtappen sa for siden:

tusen takk Notabella! denne skal prøves. Så flott du har oversatt den til lavkarbo !

Karrobass sa for siden:

mmm, høres godt ut! Har selv akkurat begynt på lavkarbo :) Snickerskake er favorittkaka mi, så den skal jeg absolutt prøve!
Når jeg har prøvd den, kan jeg få lage et innleg om den i bloggen min da? Viss det går greit for deg, siden det er din oppskrift :)

Bøtt sa for siden:

Åh...:sikle: denne skal testes ut ja:):D

marjusen sa for siden:

mange kh blir det i hele kaka, og hvor mange stykker blir det? frister å bake denne til 17.mai gitt....så veldig god ut..nam nam

Yonah sa for siden:

Snickerskake er kjempegodt!

Men 3 dl sukrin høres mye ut, jeg er av de som kjenner isingen jeg.

siriiris sa for siden:

Hvor mange eggeplommer bruker du i kremen?

Notabella sa for siden:

Ja du må kan selfølgelig lage den og legge ut bilde på bloggen din :) fint om du linker til min da :) Skriv også gjerne en kommentar hos meg så kan jeg sjekke ut bloggen din ;) alltid kjekkt med nye blogger.

Sorry glemte å skrive at det er 6 eggeplommer også, og at det er sukrin melis og derfor 3 dl. Sukrinmelis gir ikke den kalde smaken.

Frøys kaken å hadde den med i bursdagsselskap i dag. Den var ennda bedre etter den var frøsen, for da ble den myk sjokolade krem og bunnen var mindre litt mindre sprø. Den falt i smak hos alle ;)

Notabella sa for siden:

kh må en regne ut selv alt etter hvilken sjokolade og nøtter en bruker ;)

siriiris sa for siden:

Den kaka ble jo bare så god. fikk gode tilbakemeldinger i dag :) tusen takk for fin oppskrift

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.