< Tilbake til oversikten

Hjelp, jeg har spist meg ut av ketose

Paris sa for siden:

Nå har jeg sikkert gjort det store . .. :( Spist litt for mye jordbær med fløte og sukrin... og da har jeg nok gått ut av ketose? Så dum jeg har vært...

Hva skjer nå da? :confused:

Modezty sa for siden:

Slapp av, OM du har gått ut av ketose, så er det ihvertfall ikke for så lenge - med mindre du har spist 1 kg jordbær? Du er tilbake i ketose i morgen, eller senere i kveld :)

TigerTove sa for siden:

Jordbær med fløte og sukrin var vel ikke det værste å overspise seg på ;) det retter seg nok raskere enn du tror!

Dolsi sa for siden:

:D Og med det så fikk jeg en god ide om hvordan jeg skal gå ut av ketose i morgen.
Skal ha en liten operasjon onsdag og etter som jeg har lest her inne så skal man helst ikke være i ketose da. (kirurgen min mener det ikke spiller noen rolle,men velger å høre på folket her inne)
Har hatt så innmari lyst på jordbær med fløte de siste dagene, så da skal jeg jammen unne meg det i morgen

Supah sa for siden:

Hihi. Jeg har også "syndet" med jordbær og fløte de siste dagene. Sommeren har virkelig kommet, og jeg har unnet meg en liten skål hver dag. Har nok vært litt over de 15 g mine, men det spiller liten rolle. Sommer :hearts:

Nerthus sa for siden:

Æsj, ikke tenk på det da - tenk heller hvor godt det smakte ;)

Paris sa for siden:

Å så søte dere er :)

Tusen takk - nå føler jeg meg mye bedre:o Godt å høre! FOr ja, det smakte godt - og barna syns det var veldig koselig at mamma kunne spise dessert sammen med de!

Lillemy71 sa for siden:

Kos deg med bærene, det gjorde jeg forrige sommer og da klarte jeg faktisk å skvise vekta ned et par kg også :D

Dessuten er det bare å spise seg tilbake i ketose, er ikke verre enn det :p
Husk også at mange holder seg i ketose opp til både 50 og 60 g kh daglig, så det er ikke sikkert at du har falt ut av ketosen.

Paris sa for siden:

Ja skal prøve å holde meg ;) Men i morgen er det fest da - :eek: Og jeg skal prøve å holde meg edru -evt drikke litt tørr hvitvin.... Det tror jeg også blir en tøff dag!!

sistegang sa for siden:

Hvis du ikke får plager ved å gå inn i ketose gjør det imgemting om en koser seg litt engang i blandt. Jeg får fryktelig hodepine når jeg går inn i ketose, og jeg hater den vonde smaken i munnen. Så da skal det være virkelig en fristelse før jeg koser meg.

Lillemy71 sa for siden:

Er ikke sikkert at du tåler mer enn to-tre glass også er det natta og da blir det ikke så mange ekstra kh :D Evt kan du drikke sprit med sukkerfri brus (jeg lager en killer Mojito som er sukkerfri, ingen som vil ha den med sukker lengre). I tilleg dersom du vil ha snacks til drikken sørg for at du har f.eks Bacongull eller annen type snacks av svor(er viktig at det ikke er sånn baconsnacks som er laget av stivelse og skyhøyt på kh), evt ta med en boks med ostechips. Dersom noen spør bare si at du er blitt allergisk eller no, eller som jeg sier at jeg er så sykt kresen at jeg ikke liker noen ting og da er det enklere å ta med selv. Funker det, ingen som krangler på den liksom, er faktisk vanskeligere å forklare lavkarbo :D

Det jeg prøvde å si i det forrige innlegget er at mange kan ligge høyt i kh inntak uten å falle ut av ketose. Dessuten så lenge du ikke har en sprekk, men kan ha spist litt for mye kh slik at du ligger i grenseland for ketose eller ei, så pleier det ikke å være så hardt å komme tilbake på sporet som når du har hatt en megasprekk med masse kh. Jeg koser meg innimellom med ekstra kh som feks kålrotstappe til jul eller jordbær på sommeren, men passer på at det er i fornuftige mengder og at det ikke nødvendigvis er hver dag. Styrer også unna verstingene som brød, sukker osv. Men unner meg av og til en bitteliten bit potet eller litt ris dersom det faller seg slik. Er nok ikke det beste i en slankeperiode, men det er bra for psyken :)

Maylinn26 sa for siden:

Vet du hva, jeg gikk på ketolyse i 3 måneder før jeg gikk over til generell lavkarbo på grunn av helsemessige årsaker. Den siste tiden på ketolyse stagnerte også vekten ganske, å sto stille over en tid.. MEN, når jeg introduserte litt mere bær, samt litt Fedon brød, for å få litt mere variasjon, begynte vekten å gå nedover igjen:) Husk at det å være i ketose ikke betyr ene og alene om du går ned i vekt eller ikke, dessuten stoler jeg ikke helt på disse sticksene, det har jeg lært av noen meget lure sjeler her inne;)

Husk at du skal føle deg konfortabel, være lykkelig, trives! Jeg nekter å tro at en skål med jordbær og fløte inni mellom gjør noen skade!

Ønsker deg en fantastisk sommer!

Paris sa for siden:

Takk :)

Jeg må innrømme at jeg ikke bruker disse sticksene nå jeg... blir litt svimmel. Men takk for tips!!

Maylinn26 sa for siden:

Brukte de sticksene konstant de første månedene, å var den en anelse for lys ble jeg helt på tuppa å begynte å kutte karber... Så forstår deg kjempe godt!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.