Du... så lenge du tilgir deg selv og ikke gjør din egen situasjon enda verre med å tenke masse på hvor "galt" det er å spise en bolle - så er det helt greit, altså. :cool: Jeg kan lett sette meg i din situasjon - fikk selv en lei helse-beskjed i fjor vinter, og henvendte meg sporenstreks til feil-mat for trøst. :o
Takk.
Er liksom ikke trøstespising heller. Jeg syns egentlig det er ett ork å planlegge og lage lavkarbomaten, men jeg har fokusert på alt det positive ved kostholdet og dermed har det gått greit.
Idag orka jeg ikke å tenke ut hva lunsjen skulle være samt å lage den, og boller var lett tilgjengelig :(
Får se hva timen i ettermiddag bringer, blir den positiv kan det hende jeg greier å lavkarbe meg igjen.
Kjenner angstklumpen i bringa :( det er mange år siden den har vært der gitt...
Er det SÅ dårlige nyheter da? :klem:
Er man syk eller er livet på hodet så er det mest best å gjøre så godt man kan, og kan man bare sånn det blir så er det godt nok! God bedring! Tilbake på hesten når motivasjonen eller muligheten er der. Det er fortsatt mulighet i å gjøre bedre valg når man kommer over vannet igjen... :klem:
Det kan hende det er så dårlige nyheter ja, men det kan hende at det ikke er dårlige nyheter.
Kjenner jeg blir forbannet over lite info via telefonen, eneste sekretæren gjorde var å gjøre meg pissredd. Ikke greidde jeg å tenke klart så jeg kunne spørre mere heller, kunne sikkert ikke gitt meg noe svar uansett -når jeg tenker meg om.
Ikke noe kjekt dette :( Nedtelling nå.
Takk for at dere klemmer litt på meg, alltid godt det :)
Uff og uff, dette hørtes ikke kjekt ut. Ikke ha dårlig samvittighet. Du har nok å tenke på nå, høres det ut som. Lykke til. Vi er mange som tenker på deg nå. Klem
Forhistorien:
I går var jeg på MR av hodet, en hastetime fordi jeg har hatt synsforstyrrelser og høyt blodtrykk.
Idag fikk jeg telefon kl11: "Legen har sett på bildene dine, og han må ha flere bilder. Kan du komme i dag så det ikke går så mange dager? ".....
Da ramla jeg litt ned, ikke bare litt men ja...
Nå er jeg både sint og letta på en gang.
To serier de hadde tatt i går, hadde kommet skeivt ut. Lett forenklet; de hadde tatt bilde av halve hodet istedenfor hele.
Letta fordi det bare var dette, og sint fordi den forbanna sekretæren kunne vitterlig lagt frem ærendet sitt på en mye mere human måte :gaah: Fy f som jeg har vært nervøs. Kjente tilogmed angstklumpen komme i bringa. Den har jeg ikke kjent på siden 2007....
Sa fra til MR-mannen, og han var enig med meg, jeg hadde heller ingenting å bekymre meg for over det de hadde sett til nå på resten av bildene. Håper han bringer beskjeden videre til rette vedkommende.
Så da er jeg frisk inntil det motsatte er bevist ;)
Da er det ei bæsjerumpe som venter meg her ;)
Og, lavkarbo skal fortsettes (gjett om jeg forbanner de he****es hvetebollene da :lol: )
Ikke alle innen helsevesenet som er like heldige med hvordan de overbringer beskjeder nei :nei:
Bra det "bare" var bildene som ikke var gode, og at det så langt tyder på at alt er bra.
Håper du får senket skuldrene og kan nyte helgen :klem:
Så godt å høre at det ikke var noe å bekymre seg for!:w00t::klem:
Venninnen min opplevde noe av det samme for noen år siden. De ringte fra bedriftslegen fredag ettermiddag. Hun var hos frisøren, så mannen tok telefonen. Han fikk beskjed om at det var MEGET viktig at hun kontaktet legekontoret så fort som bare mulig. Mer nektet kontorlegesekretæren å si! Bare presiserte at det var viktig og at det hastet!:eek:
Min lettere hypokonder venninne rakk ikke ringe tilbake fredagen og hadde det skrekkelig vondt hele helgen. Mandag viste det seg at hun hadde lavt stoffskifte og trengte medisiner. Men det var ingen dårlig nyhet, for hun hadde følt seg dårlig kjempelenge, så hun var jo sjeleglad det "bare" var stoffskiftet!
De hvetebollene er spist, og sånn er det bare. Det er tvilsomt at de utgjør noen stor forskjell - hvertfall om man ser det i et stort bilde. Så slapp av, og spis lavkarbo i morra. Det er hverdagen som teller, ikke unntakene :)
Jeg lå på sykehuset for litt siden pga infeksjon, hastekeisersnitt og for tidlig fødsel. De eneste som klarte å stresse meg og gjøre meg bekymra var de som tok MR og røntgen! Ingen info, masse stress og feil på bildene. Fortsatt har de ikke klart å gi klare svar på om det var lungebetennelse eller blodpropp... :rolleyes: Så det er tydeligvis en greie med de.. :o
Husk - stress er ikke bra for vektnedgangen. Så om du stresser deg opp for det, gjør du det bare verre.;) Beste du kan gjøre er bare å legge det bak deg!
Sant det ISNH, stress er ikke bra men uff, jeg har en utfordring der....5 barn, mann som jobber snart døgnet rundt og jeg med hofteproblemer, juhuuuu...
Men skal bli ro nå!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.