< Tilbake til oversikten

Når begynne å tenke på fett og karbohydrater?

lille_flode sa for siden:

Jeg har slitt fryktelig med å få i meg NOK mat, men det ser ut til at alt fungerer bedre når jeg ligger på 20-30 karbs pr dag. Da kan jeg unne meg litt mer bær f.eks som gjør det hele mye lettere for meg. Så fortsetter der.
Men, bør jeg kanskje redusere fett inntaket, i det minste tenke litt på det? Hvilken diett f.eks passer med dem mengden karbs? For å ha noe mer håndfast å forholde meg til?

Kitt sa for siden:

20- 30 karber er for de aller fleste ketolyse siden man stort sett er i ketose på det antallet.
Lutz sier at man kan spise så mye fett man orker opp til (ca) 72 karber pr døgn!:D

I denne tråden blir dette diskutert veeeeeeldig!

Oi, og jeg som har påstått at nei, jeg kjører ikke ketolyse for det blir jeg dårlig av. Når jeg ligger på dette antallet karber så er jeg helt fin. Men trodde ketolyse var under 15 om dagen eller noe sånt? Jaja, samme kan det være når jeg slipper å tenke Hehe...

Kitt sa for siden:

Skal ikke sladre til noen, jeg!;)

Ketolyse er fra 15karber for kvinner og 20 for menn, og så kan man øke litt oppover til man finner "sitt sted"!
Jeg bør ligge rundt 20- 30 både for å gå ned effektivt og for å ha det bra!:D

Haha... går det an? Jeg har spist lavkarbokost siden ca 2007 dog ikke myntet på vektnedgang, og fått dårlig samvittighet når karbohydrater på en dag har nærmet seg 30, og dessuten vært av den oppfatning at cluet var å strebe mot minst mulig pr dag... kanskje ikke så innmari rart jeg har blitt grisedårlig på tilnærmelser 0 karbohydrater pr dag da... og ja, jeg har prøvd over tid Hehe...

Så konklusjonen er at mest sannsynlig vil jeg oppleve vektreduksjon av mine 20-30 gram pr dag? Og at mine kveldsmåltider som ofte er krem og bringebær ikke nødvendigvis er noe å ha dårlig samvittighet for?

Kitt sa for siden:

Dårlig samvittighet, nei! Det er jo den ultimate desserten! Fet og god og full av ting vi trenger!:p:D:sikle:

Mange som går ned mye i vekt på den kveldsmaten, ja!:ja:

Kanskje du skal lese gjennom nybegynnertråden vår som en slags oppfriskning elle rnoe sånt?;)

Ja, driver å leser meg opp, men forumet er så sykt fyllt av masse fin info så det er. Hk tider vanskelig å finne svar på AKKURAT det jeg lurer på. Igjen takk for link, skal lese den nå. Har jo både lest ketolyseboken og som sagt spist lavkarbo en god stund, men det skader ikke å friske opp!

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.