< Tilbake til oversikten

Lunsj under eksamen

Therese_M sa for siden:

Har dere forslag til hva man kan spise under en eksamen? Før jeg begynte på lavkarbo var valget enkelt, men ikke det sunneste: en eske med IFA, en plate firkløversjokolade, en eventyrbrus og noen brødskiver med ymse pålegg. (Uff, ikke helt stolt av å ha kalt dette for eksamensmat..) På lavkarbo er ikke valget like enkelt. Det må være noe som er enkelt å spise, det skal kun kreve én hånd siden den andre skal være ledig til skriving, det skal ikke bråke, og det skal være lavkarbo.

Suppe og salater et utelukket, det krever for mye koordinering :p og tar oppmerksomheten bort fra eksamen. Knekkebrød bråker for mye, og lavkarbobrød er partystopper. Det skal ikke være enkelt det her, men det er uten tvil verdt det! :D

Har dere noen gode forslag? Jeg har lagt hodet i bløt, men finner ikke noen gode idéer på egen hånd..

langaard sa for siden:

Ost og skinkepålegg med hjertesalatblad:D

mio87 sa for siden:

atkinsbar?:) hvis du vil ha noe fryktelig enkelt liksom..bare pakke den ut av plasten på forhånd og legge den i boks eller noe, som ikke bråker. Jeg blir ihvertfall mett av en sånn, men det er vel den kjappeste løsningen jeg kommer på. Ellers kan du vel gjerne gjøre noe spennende med diverse pålegg, en skyr yoghurt?

du kan jo hvis man skal gjøre den gamle menyen din til lavkarbo ha: en pepsi max, ifa sukkerfri i pose, en sjokolade atkinsbar, noen lavkarboskiver med godt pålegg:)

jeg selv, for og klare lavkarbo i begynnelsen gjør ofte sånn for og ikke føle at jeg er på diett:)

mk1992 sa for siden:

Hva med lavkarbo lapper, eggemuffins eller nøtter ? :)

KarMa40 sa for siden:

Kald kotelett!

Kjøttkaker med dip, kanskje hummus hvis karboene tillater.

Agurk i staver, paprika i staver.

Og alt bråker mindre hvis man lukker munnen ordentlig mens man tygger...

knh sa for siden:

babybell
Skinke rullet inn i ost:)
Ølpølse..
"egg i frakk med ostehatt" - Dekk innsiden av en muffinsform med skinke, salami, bacon, laks eller hva du måtte ønske, kakk ett egg oppi formen, ha ost på toppen, og stek i ovnen (i ca 10 minutter?, husker ikke helt hvor lenge :p). Like godt kalt som varmt, og kan fint spises med en hånd ;)

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Omelett. Kan sikkert tilogmed deles opp i små-små biter før eksamen, ta med en plastgaffel. Da trenger du bare en hånd! :)

VSB sa for siden:

Jeg tenkte på hardkokt egg, atkinsbar, babybel, ølpølse, sukkererter, stangselleri, agurk i biter, cherrytomater, babygulrøtter, og så blir det nok en skive fedonbrød. Skyr, yoghurt 0-0 eller CC med litt bær. Tror jeg kommer til å ha med dobbelt så mye som jeg spiser:hungry:

Jeg har eksamen 23. mai, men kommer til å trenge de pausene maten gir til å klarne hodet pga. konsentrasjonsvansker (og har derfor fått utvidet eksamenstid) så jeg er ikke så bekymret for det med en hånd.

Livsglede sa for siden:

Iskaffe laget kvelden før:D superenkelt og masse energi

kaffelatte som Iskaffe:

25-35 gr smelta smør
1-2 eggeplommer
2-3 dl vann
2-4 ts espresso
litt stevia eller annen søtning du bruker

Smelt smør, kok opp vann, mos med stavmikser et par sek. ha så i eggeplomme, mos noen sek. ha så i kaffe og søtning mos litt til og avkjøl, sett kaldt til dagen detter, rist opp og nyt. Liker du ikke kaffe kan den erstattes med kakao. Smøret kan også erstattes av cocosa, prøv deg frem og se hva du liker best. Kan nytes både varm og kald denne.:D

Dolsi sa for siden:

Eggemuffins. Godt og enkelt å ta med seg :D

Therese_M sa for siden:

Tusen takk for gode tips! Gleder meg til å prøve ut :o

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.