< Tilbake til oversikten

Trenger litt tips og råd

nypålavkarb sa for siden:

Vel min kjære og jeg har gått på lavkarb i 2 uker nå, og holdt oss under 50 karb.
Vi trives begge to og har det mye bedre fysisk enn vi har hatt...
MEN nå er min kjære lei rett og slett..
Dritt lei av kylling, kjøttdeig, svin, koteletter, lavkarb pølser og ikke minst egg...
Dette gjør meg litt urolig for hva skal jeg liksom finne på til han da?:confused:
Kan dere komme med noen råd så jeg kan gjøre maten mer spennende for han og kanskje ikke bruke disse tingene så ofte?
(han liker ikke fetaost bla..)
Håper noen snille vil hjelpe :D

Gerd sa for siden:

Hei.

Variasjon, variasjon,variasjon :ja:

Sjekk hjennom oppskriftsdelen her på forumet. Det finnes MASSE forskjellig mat, til alle dagens måltider :ja:
I signaturen min finner du link til mine oppskrifter, med bilde. Ta en titt, kanskje du finner noe der?

Lykke til :heia:

Yonah sa for siden:

Når jeg blir lei( det blir jeg uanset om jeg spiser ketogent eller klikker på høykarbo) så bruker jeg mange timer på oppskriftsforumet for å finne inspirasjon.
Denne bloggen synes jeg er veldig inspirerende: lchf-bloggen.blogspot.com/

Har du forresten prøvd å lage pannekaker av 2 egg og 1/2dl fløte? Stek 4 små eller 2 store, de blir tynne og smaker ikke egg..Jeg bruker de til kaffemat med feks litt pisket krem og tinte bringebær på.

thersley sa for siden:

Jeg har en samboer som tenker det du forteller nå.. Og jeg begynte for et par dager siden!

Det jeg gjorde var å fly over mange blogger - i tillegg til oppskriftsforumet - og en blogg jeg vil anbefale er denne. Min samboer fant masse godt han ville like der! :)

ja vi har prøvd de pannekakene, de falt rett og slett ikke i smak hos min kjære, han syns de smakte omelett :(
har en del blogger jeg er på, men stort sett vegetar eller kylling, svin,kjøttdeig mat der :(
Ja han liker ikke fisk heller så jeg sitter fint i det..
men jeg skal søke på oppskriftforumet igjen og se om jeg finner noe :D

Yonah sa for siden:

Men han blir ikke lei brød da? Mange spiser brød hver dag, de er vandt til det. Jeg tror egentlig man venner seg til kylling, egg og koteletter etter en stund og blir like lite lei det som brød( eller like lei man blir brød).

Har du servert han hamburgere? Koteletter med fløtegratinert jordskokk eller sellerirot( jeg synes det smaker bedre enn med poteter), eggesalat på nannahs knekkebrød?

Jeg vet alt om å bli lei mat, jeg blir så lei vanlig mat, til og med potetgull og sjokolade.. Jeg elsker å spise, men jeg må variere hele tiden.

Det tar gjerne både uker og måneder å komme inn i et lavakrbokosthold og få nok variasjon, for det er fort gjort å lage det man har lært seg til er riktig mat. Og det blir fort kjedelig om menyen er begrenset.

min kjære kan fint spise et helt brød om dagen (kunne) med ost og skinke.
Uten og bli lei, og hvis han ble lei spiste han en annen type skinke ol..
Men kjøtt, ja det blir (har han blitt) skikkelig lei av..
Har servert han hjemmelaget hamburger, kjøttboller, eggerøre, omeletter, koteletter med gatinerte grønnsaker, men ikke prøvd jordskokk eller selleri enda (det skal prøves).
Han har fått kylling som er fylt med ost og bacon.
Lavkarbo brød, kokt egg, stekt egg..
ja det meste..
men han er rett og slett lei av alt og har levd på kjøttdeig til alle måltider de siste dagene..

Charlott sa for siden:

Min sambo hadde også en slik periode. Da smilte jeg pent, viste ham oppskriftsdelen av forumet og ba han plukke ut ting han kunne tenke seg å prøve, jeg skulle stå for kokkeleringa. Forklarte også, på en hyggelig måte, at han var stor gutt og kunne velge selv hva han spiste, lavkarbo eller høykarbo.

Strengt tatt skal det ikke være min, eller din, jobb å gjøre hele jobben for disse gutta ;) VIL de spise lavkarbo får de bidra med litt selv også, ferdig snakket ;)

arnakristin sa for siden:

Hei,
Disse samletrådene er supre for inspirasjon, link til disse og flere finner du i tråden: Til alle nybegynnere på lavkarbo…
Suppetråden! - samletråd
Den store grillmat-tråden -samletråd
Tips til middag med kjøttdeig -samletråd
Tex Mex mat -samletråd
Tapaz og Meze (samletråd)
Thai mat (og andre asiatiske retter) -samletråd
Den store pizza-tråden -samletråd
Din beste fiskeoppskrift -samletråd
Grønnsaksretter og –tilbehør til middag (samletråd)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.