< Tilbake til oversikten

Hva har du spist i dag?

lucifine sa for siden:

Jeg savner en slik tråd her inne, jeg trenger litt inspirasjon til å sette sammen dagsmenyene og håper dere vil skrive her slik at vi kan hjelpe hverandre? Vi som er nye kan virkelig lære mye av en slik tråd!

lucifine sa for siden:

I dag var vi i dyreparken så jeg har hatt en litt spesiell kost dag. For mye proteiner og salt, litt lite fett, men det hele ender opp på 69%/30%/1% så det er ikke ille for min første turdag.

I dag spiste jeg to hardkokte egg til frokost, så to eggemuffins. Til lunsj ble det to eggemuffins til. Middag var en halv grillet kylling med bearnaise (derav saltet). Jeg ble sulten igjen da vi kom hjem igjen så da hadde jeg 100g kylling og 50g fløtesaus. (skulle gjerne hatt noen grønnsaker i dag ja). Har drukket nesten to liter vann i dag.

lucifine sa for siden:

Ja det er noe ala den siste var det jeg ville ha, bare ikke for Lindberg eller Fedon. Er greit når hele dagsmenyen står samlet i et innlegg.

mria90 sa for siden:

Synes virkelig ikke det gjør noe at du opprettet denne tråden.
Sikkert mange som sliter til tider med å bli inspirert i matveien, så om denne kan hjelpe noen (meg inkludert) så er det positivt uansett om det finnes liknende tråder:D

Idag har jeg bare spist en fiberrik med baconost.
Skal nå lage lammeburgere (de miniversjonene på rema), med ost, rødløk, paprika og en liten salat ved siden av. Alle bør prøve lammesliders, de er ekstremt gode!

God søndag dere!

Peppa Gris sa for siden:

Til nå har jeg spist:
2 mandelkjeks med smør og hvitost.
En bit lavkarbovaffel.
Isbergsalat med en halv boks tunfisk i olje og rømme.
Noen biter fetaost.

Modezty sa for siden:

Jeg har spist avocado, reker, egg og majones. Nå sitter jeg med en kopp kaffe med en dæsj fløte i :)

Buck sa for siden:

Frokost: 2 kokte egg, 2 pk bacon og agurk
Lunsj: 1 lavkarbovaffel med meierismør
Middag: Ovnsbakt laks med creme fraiche, kokt brokkoli og seterrømme
Planlagt kvelds: Ost og bacon

Engledans sa for siden:

Kyllingvinger med seterrømmedip (rest fra i går kveld)
men nå fikk jeg jammen lyst på ostekjeks med karvefrø.:D

mooia sa for siden:

Frokost: 1 stekt egg + en halv pakke bacon (delte med min kjære :)
Lunsj: jeg begynte på lavkarbo mandag som var, å siden da har jeg gått ned 3,6 kg :D så til lunsj skeia jeg ut med en friskis.
Middag: grillet nakkekotelett + isbergersalat med agurk og paprika
Til kveldskos skal jeg ha lavkarbo is med jordbær :)

marjusen sa for siden:

frokost: egg og bacon på lavkarbo rundstykker
lunsj: 2 grilla pølser med bacon rundt
middag som jeg driv å lager nuh: svin indrefilet, hjemme laget "potet"salat, grilla grønnsaker i smør og en rødvinsaus til
kvelds: tviler på at jeg orker noe, men om blir det en neve saltede mandler

Marius

lucifine sa for siden:

I dag ble det en halv kylling i fløtesaus med salat til, og nå spiser jeg egg og reker i majones. Har totalt overskridet både salt og proteingrenseni dag men både eggene og kyllingen må spises oppi dag (:flau: ). Kunne sikkert hatt mer fett i kosten i dag (hadde bare en klatt lettmajones i kjøleskapet så det ble det).

Hvordan er "potetsalat" oppskriften din, Marjusen?

mysil sa for siden:

Sov lenge i dag så vart sein frokost/lunch: 3 stekte egg, 2/3 pk bacon med osteterninger, løk og kinakål til.
Middagen blir flatbiff med fløtesaus og kokt blomkål.

petite fleur sa for siden:

Ja, hva har jeg egentlig spist i dag?

Frokost: 2 brødskiver lavkarbobrød med smør, majones, lammerull og sylteagurk.

Lunsj: 3 (!) plater lavkarbovafler med smør....var så gode, klarte ikke stoppe :D

middag: Kjøttdeig i tomatsaus med blomkål

Dessert: 1 stykke lavkarbosjokoladekake.

Ca 8-9 karber hittil i dag, med mindre jeg har glemt noe :)

caramba sa for siden:

Frokost: Pannekake av 2 egg, 50g rømme, 1 ts fiberhusk og litt soyamel.
Lunsh: Ketomodifisert skyr
Middag: 140g entrecote og 100g asparges og hvitløkssmør
Snacks: squash i skiver med smør og kremost oppå.

marjusen sa for siden:

Jeg prøvde en ny oppskrift i dag som var meget god:

1 ganske stort blomkålhode
1 passe stor løk
2,5 dl kremfløte
1 pakke majones
saften fra 1 lime
litt purreløk

Blomkålet smørdampet jeg mør i ca 5 minutter. Denne må så avkjøles i kaldt vann før den skjæres i biter. Løken skjæres i strimler. Kremfløten stivpiskes til krem.

Så blandes alt sammen og settes i kjøleskapet til den blir skikkelig kald. Denne er absolutt best dagen derpå.

Uuutrolig god var denne. Nam nam. Og dette blir en svær bolle som holder til ca 4 middager:D

Livsglede sa for siden:

Idag har jeg spist:
Frokost: 2 speilegg med baconost + bacon

Mellommåltid/lunsj: Kaffelatte av cocosa,eggeplomme og kaffe

Middag: Blomkålsalat, chilisaus,foccacia,grillribbe + spanske pølser
Dessert: Jordbær,blåbær med pisket krem inkl. 1 eggeplomme

Kvelds: nannas knekkebrød med majones og jarlsberg + et par slingser med bacon fra imorges

• 2 glass cola zero:o:o :o

Sol-Angelica sa for siden:

Frokost: Omelett av to egg med peperonipølse, fetaost og cherry tomater.
Lunsj: atkinsbar
Middag: Lavkarbopizza
Kvelds: da blir det lk fromasj. Klarer ikke mer mat, har null matlyst, er varmt å grusomt :P

mimmi29 sa for siden:

Jeg finner ikke oppskriften på lavkarbovaffel når jeg søker :( noen som har den å vil dele :D

rava sa for siden:

Frokost: to eggs omlett med fløte og ost i. Fire remser bacon

Middag: Grillet Håkyllingsbryst. Salat av hjertesalat, ruccola, cherrytomat, paprika og feta ost. Litt rømme og en liten dæsj Barbercue sauce i blandet. Oliveolje og balsamicoeddik som dressing.

Dolsi sa for siden:

i dag har jeg spist
Frokost 1 lavkarboknekkebrød med meierismør og en tykk skive ridderost. 1 krus koffeinfri kaffe med kremfløte
Lunsj: 2 speilegg og skogsbacon
Middag: koldtbordmat uten brød. Dvs: roastbiff og spekeskinke ( hjalp til i konfirmasjon) Rørte ikke kakene :D Stolt av meg selv der.
Kvelds 1 stykke lavkarbopizza

Euphita sa for siden:

Frokost:eggerøre av 2 egg og røyka laks
Lunsj: 2 fiberrik med rekeost og reker
Middag:kjøttdeiggryte med blomkål, brokkoli, seterrømme, fløte og litt holidaydip-krydder og smørstekt sopp ved siden av

Vet jaggu ikke om jeg greier noe mere mat idag.
Litt lyst på krem med litt bringebær til, men vet ikke om jeg orker å mekke til.

Laelli sa for siden:

Frokost: Eggemuffins (Egg, litt fløte, bacon, brokkoli, blomkål, løk, sopp og ost) NAM :)
"Lunsj": Litt nøtter
Middag: Hjemmelaget fiskekaker og salat
Kveldsmaten blir: Hjemmelaget is :)

jinny sa for siden:

Idag ble litt spesiell, siden vi har vært i konfirmasjon :)
men alikevel:
Frokost- eggerøre og babybel samt noen skiver grillstad salami
i konf: tunfisksalat, quiche med grønnsaker, scampi + noe grønnsaker (spinat/brokkoli)

petite fleur sa for siden:

Søk heller på "vafler". ANtar du søker her inne, og da er jo alt lavkarbo uansett :) Jeg liker denne: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=28432 (jeg bytter ut kokosmel med mandelmel)

lucifine sa for siden:

Marjusen! Den så knallbra ut! Er nemlig ikke så veldig glad i alt mulig oppi.. :P Skal prøve den jeg!

lucifine sa for siden:

I dag ble det altfor mye kylling (rester) og fløtesaus til middag og så skal det bli pizza når barselklubben kommer ikveld. Heldigvis for meg at jeg er glad i kylling altså for dette begynner å bli mye :P

Maylinn26 sa for siden:

Frokost: Litt middags rester fra kjøttdeig formen fra i går

Lunsj: 1 lavkarbo skive med mase pålegg

Middag: Biffkjøtt med grønne asparges bønner

• en halv carbrite bar
    :)

Anne_mari sa for siden:

Hei alle sammen :)
Jeg er ny bruker her, og ser dere er litt inn i "gamet" med dette med lavkarbo mat :) jeg har på Mandag begynt å prøve ketose kuren, og skal se om dette fungerer. så lurte jeg på en ting, er det noe frukt man kan spise? har sååå lyst på frukt om dagen, vannmelon eller hva det skulle være. Noen forslag? finner liksom så lite om dette på nettet. Og enda en liten ting, noen forslag til ting man kan spise når man er hol? Når sukkersuget kommer? :) Noe som er sund og uten karbo som man kan kalle goteri :)
Håper på mange kreative svar :)
Hilsen Meg!

lucifine sa for siden:

Kan visst spise noe bær sier de.

Ting til å hjelpe mot søtsuget: et par ruter 70-80% mørk sjokolade, noen paranøtter, kesam&funlight. Hjelper meg masse!

lucifine sa for siden:

Laget armeriddere av oppsie rolls til frokost, hadde et kokt egg til lunsj, to stykker nesten oppsie pizza til middag. Tallene i dag er 76/23/2

Anne_mari sa for siden:

Lucifine, tusen takk for hjelpen :)

lucifine sa for siden:

Bare hyggelig!

Tallene i dag er: 78/19/3
frokost var et kokt egg, lunsj var en kyllingfilet med fløtesaus, stekt paprika, sopp, asparagas topper og squash. Middag ble restene etter lunsjen (ei brystfilet ettersom jeg laget to og ikke orket spise opp) og saus. Til kos har jeg spist en mozzarella ost.

Euphita sa for siden:

Haha så like tall vi har idag, og forholdsvis like måltid ;)
Mine tall er 78/20/2 og bare 11 karber. Hva kan jeg spise som gir meg litt karber OG protein samtidig?

dakota sa for siden:

Kan ikke bidra med tall enda, men menyen idag ser slik ut:

Frokost: 3 kokte egg, 1/2 pk bacon, noen striper baconost, en neve purre, litt revet ost

Lunsj: 3 - 4 ss tunfisksalat, 3 - 4 ss vanlig salat

Middag: Fårikål (fårekjøtt + kål). Dette ble altfor lite fett så nå er jeg sulten (etter 3 timer).

Ellers idag: 3 kopper kaffe med fløte + 1 glass FunLight.

Mellommåltid/kvelds: Mange leiver med ost (sikkert 15) + frosne bær med krem.

Har nok spist for lite av alt idag, men noen dager blir bare slik :o Forøvrig kjempebra tråd!

dakota sa for siden:

Dagens tall: 73/24/3 (hodekålen ga meg 13g kaber alene!!:eek:)

Imp sa for siden:

Litt muggost med majones til frokost, mere muggost, ost og et egg til lunsj, noen pelte reker og osteskiver med majones til lunsj 2, og noen biter torsk og trompetsopp til middag.

Melusine sa for siden:

Til frokost har jeg spist ett kokt egg med en stor klatt smør til.

lucifine sa for siden:

I dag laget jeg armeriddere med oopsie rolls med splenda på. Mums!

Anne_mari sa for siden:

Hei!
Jeg er nok litt dum som spør men hva betyr alle de talla flere av dere skriver hele tiden? Foreks: 78/20/2 og bare 11 karber?? lurer

Hilsen meg!

lucifine sa for siden:

fett/proteiner/karbohydrater karber=karbohydrater (det vi skal unngå å spise)

dakota sa for siden:

Du er ikke dummere enn jeg var for en uke siden :cool: Vi legger inn alt vi spiser på feks diett.no. Da får man regnet ut hvor mye fett, karber, protein man får i seg iløpet av dagen. Helt genialt og et supert hjelpemiddel når man skal lære seg å hvor mye man kan spise av hva :) PRØV!

Anne_mari sa for siden:

aha. Tusen takk for hjelpen da skal jeg prøve meg frem litt :)

dakota sa for siden:

Frokost: Eggepannekake (2 egg + en dæsj fløte), bacon + baconost
Lunsj: Kylling i karrisaus m/grønnsaker (rester etter gårsdagens middag)
Middag: Laks i fløtesaus m/spinatstuing og broccoli/blomkål
Snacks: Laget muffins ikveld, spist to stk (gir 2,16 karber) - mmmmmm!

76/22/2 - 10,72 karber

Anne_mari sa for siden:

En ting til, er poenget at vi skal få i oss minst mulig mat generellt, eller kun bare ikke karbohydrater? Får jo i meg en god del fett og proteiner om dagen.. Er det bra?
Når jeg ser disse talla så er de jo sååå små.. :( Får jo i meg ca 15 karbs hver dag. Er det for mye?

dakota sa for siden:

Jeg drøyde det i flere uker før jeg nå endelig begynte å registrere. Trodde jeg måtte kjøpe med vekt først, men jeg ser jo bare på pakken evt handlekvitteringen og regner vekten ut fra det. Det blir jo ikke på mikrogrammet da, men jeg bommer nok ikke så mye at det spiller noen viktig rolle :p

lucifine sa for siden:

Frokost: eggerøre med fløte, en halv pakke bacon.
lunsj: Kyllingfilet, stekt paprika, aspargas, minimais, og squash. hadde Fjordland bearnaise med fløte i (liker ikke smaken da jeg syntes den er sterk).
Middag: kylling og bearnaise rester
dessert: fem jordbær i fløte. (Herlig!!)

Tallene er foreløpig: 71/25/4 (kanskje de endrer seg. Lager pannekaker til imorra og jeg må vel prøve en...?)

lucifine sa for siden:

Neinei her skal vi ikke sulte =) Spis til du er mett (men passe mett, ikek stappmett. Jeg sliter med den delen fortiden). 15 karbohydrater er akkurat fint! Nettopp det vi skal ha! :D Litt vanskelig å svare på fett/proteinene dine er ok, en del kan være så mangt. Bar ehusk vi skal spise mest fett (75%) og så proteiner (20%) og karbsene da skal utgjøre 5% (maks 15 da). Når du skriver inn tallene på diett.no trykker du på tabsen på høyre siden som det står "k.diag" og da ser du det klart:

Ser sånn ut [CENTER]Energi[/CENTER]

[CENTER]Fett71 %
Protein25 %
Karbohydrat4 %
Alkohol0 %
[img]https://www.diett.no/sector.php?type=food_log_calories&amp;date=&amp;user_id=23106[/img]
Ja sånn ca sånn da.. du skjønner vel? min klippe og lim teknikk trenger visst å arbeides med. [/CENTER]

mk1992 sa for siden:

Frokost: omelett av 2 egg, ost, 2 cherrytomater og litt cottage cheese
Lunsj: middags rester fra i gård (blomkål og kjøttpudding)
Middag: lavkarbo lasagne med squash
Kvelds: fløte, cottage chees, bringebær og valnøtter.

Anne_mari sa for siden:

Energi
Fett55 %Protein40 %Karbohydrat4 %Alkohol0 %
Da kommer jeg ut med tall som disse.. jeg spiser for mye kjøtt jeg da tydeligvis.. så må begrense protein inntaket.. hmm...

trultemamma sa for siden:

Frokost: en kopp kaffe emd fløtedæsj (på vei til skolen)
Lunsj: en salatboks med blandet salat (1 egg, issalat, agurk, reker, skinke, olivenolje til dressing) og vann
tidlig middag: omelett av 2 egg med 2ss fløte, sopp, bacon, ost, squash, kokt skinke
Mellom: 4 kopper kaffe med en fløtedæsj i hver.

lucifine sa for siden:

Ser knallbra ut! Men er du sulten burde du spise noe...?

dakota sa for siden:

Proteiner kommer også i egg hvis du spiser mye av det. Men det gjør visst ingenting om du spiser mye protein, kroppen skiller ut det den ikke nyttiggjør seg. Så må nok gjerne arrestere meg hvis det jeg sier er HELT feil :o

Melusine sa for siden:

I dag har jeg spist:
Frokost - ett kokt egg med en klatt meierismør
Lunsj - "ruller" bestående av ribberull og smør innrullet i graddost og en atkinsbar avantage
Middag - torsk i form (første gang jeg laget denne fiskeretten og den var kjempegod)

Euphita sa for siden:

Rar dag idag.
Frokost: 1 pannekake med sukkerfritt syltetøy. Pannekake nr.2 havna i boss da det dukka opp en liten veps i syltetøyet :eek:
Lunsj: Gerds ostekake (ikke hele nei, hehe)
Middag: kjøttdeig med brokkoli, blomkål, squash,sopp og vårløk med rømme og fløtesaus
Kvelds:baconsvor

dakota sa for siden:

Frokost: Omelett m/fløte og ost
Lunsj: I bursdagsbesøk, så da ble det litt.....vel, tunfisksalat (med bla mais og sylteagurk), 1 glass juice, 1 skive dansk rugbrød. Ikke SÅ ille vel?
Middag: Kylling i fløtesaus med wok-grønt: aubergine, squash, sopp, asparges
Digg: Baconsnacks + 2 ruter 70%

Har ikke skrevet inn tallene idag, men regner med jeg er ute av ketose for øyeblikket.

Euphita sa for siden:

Syns du var flink jeg Dakota!

dakota sa for siden:

Ja, sant?!! Ble også imponert over vertskapet som hadde tatt hensyn til oss og vårt kosthold og ikke serverte kake engang! DET er vennene sine :blomster:

Ellekaramelle sa for siden:

I dag ble det ikke frokost før utpå dagen, så da bestemte jeg meg for å slå sammen frokost med lunsj, og det ble stekt lammepølse, litt stekt bacon, stekt sopp, purre, tomat, og to stekte egg.

middag, en karbonade med smeltet ost, og smørsurrede grønnsaker. ( fersk minimais, squash, purre, sjampinjong..

I tillegg har jeg spist et par blåbær og noen bringebær og noen jordbær...
( og en halv atkinsbar, det er jo tross alt lørdag...):D

lucifine sa for siden:

Frokost: (sov)
Lunsj: kylling med stekt paprika, squash, minimais og fløtesaus
Middag: 9 små pannekaker (ble litt vel mange men de var goooode!)
Kvelds: 14 paranøtter og 1 babybel

Og jeg spiste en chips :sparke:

Tallene i dag: 72/25/3

og så har jeg laget brownies kaken i morra til konfirmasjonen. Skal gjemme den i veska og gomle i hele morra! håper jeg greier holde meg unna de andre kakene...

dakota sa for siden:

Møkkadag....
Frokost: 2 kokte egg, bacon, baconost, revet ost (begynte jo bra)
Lunsj: Lasagne :eek: Glemte lunsjen hjemme og eneste mulighet var å kjøpe det de serverte i kantinen, og idag var det lasagne. Spise bare lite - ca 2 ss - og salat. Det resulterte jo i at jeg var supersulten en liten time senere! Så når klokken nærmet seg 15 var jeg helt på felgen og spiste en Ballerina-kjeks. Blods føk opp, ble nesten hyper! Dro hjem og spiste lunsjen min, men har vært i ulage siden. Endte opp med å spise to stk med Bounty. Lavkarbo riktignok, men likevel. Har en sånn lyst-til-å-gi-f..-dag og bare gå berserk i karber...

Beklager at det ble litt sutring idag, men går jo ikke ned et gram på lenge nå og det sliter litt på motivasjonen.

Men I MORGEN - DA blir det MYE bedre! Ny dag, nye muligheter :) Sant?

Dakota: :dulte: Super innstilling! Stå på videre. Vil bare tipse deg om å ha med atkinsbar eller noe, så har du i "nøden", og dessuten MASSE vann. På forelesing nå kastet jeg innpå vann når jeg kjente suget i magen, og det hjalp faktisk. (mulig jeg glemte at jeg var "fysen" fordi jeg tisset så mye...)
:D
Uansett; sprekker man så er det viktigste at man er klar over det OG at det ikke er noe særlig... Man lærer så lenge man har elever..

lucifine sa for siden:

Dakota: se på det sånn, det kommer en ny dag imorra og den gjør vi bedre enn vi greide i dag! Kanskje sprekken var det som skulle til for å motivere deg selv? Jeg merker ihvertfall hvor lett det "løper avgårde" etter en sprekk.. :sparke:

dakota sa for siden:

Takk, begge to, setter pris på ordene deres :) Men jeg ER jo motivert! Jeg veier og måler og registrerer og synes ikke jeg kan gjøre noe annerledes. Så hvorfor går jeg ikke ned? Jeg veier meg ikke mer enn et par ganger i uken, men kjenner jo på klærne at det ikke skjer mye...

Dakota: her går det også i rykk og napp.. Merker kanskje på klærne at jeg har gått ned, men det "raser" ikke akkurat av med kilo, men som Keolyseboka sier; noen taper fort kilo, andre trenger mer tid, men ikke gi opp. Plutselig så skjer det ting.

lucifine sa for siden:

Tror du og jeg har det nokså likt. Har ikke mistet en cm på livvidden, ser at vekta står veeeeeeldig stille, gjør alt riktig (unntatt sprekken i går da :P ). Litt kjpit kjenner jeg men vi må ikke gi opp. Plutselig en dag så skjer det!

dakota sa for siden:

Tusen takk igjen, dere er gode å ha i dårlige tider (også) :D Faktisk var det ikke lasagnen som ødela idag, men derimot den "sunne" Bountyen. Men den er steike god altså, MMMMMM :D

Dagens tall: 78/18/4 Karber: 26,86g................................;)

Tommeline sa for siden:

Er på min 3.dag.
Frokost: Eggerøre av 2 egg og en dæsj fløte, krydret med litt himalayasalt og frisk gressløk fra hagen. Liker eggerøre med melk bedre.
Lunsj: Kjempedigg salat med bla ruccola, fetaost, spekeskinke, avocado. Hadde over litt olivenolje, nykvernet pepper og maldon havsalt. Litt seterrømme ved siden av.
Middag: Litt kokte grønnsaker og 1 kyllinglår
2 x kvelds: 2 knekkebrød (hjemmelaget) med graddost, nam.

Regner ikke karber da, burde gjøre det, men synes det er vanskelig.

dakota sa for siden:

Prøv på diett.no! Jeg drøyde det i flere uker før jeg nå endelig begynte å registrere. Trodde jeg måtte kjøpe meg vekt først, men jeg ser jo bare på pakken evt handlekvitteringen og regner vekten ut fra det. Det blir jo ikke på mikrogrammet da, men jeg bommer nok ikke så mye at det spiller noen viktig rolle.

Det var en skikkelig vekker for oss å se hvor mye/lite karber vi egentlig spiste. Måtte faktisk redusere blant annet fløte og rømme (som vi trodde vi kunne spise mengder av!) og øke kjøttmengden. Og jeg tenker at etter en stund med registrering, vil vi ha lært hvor mye eller lite vi kan og bør spise av de faste matvarene :)

Tommeline sa for siden:

Takk for tips, skal prøve det :)

Krib sa for siden:

Også ny her! Men jeg syns den på diett.no er litt håpløs å legge inn på? Eller er det jeg som er klønete?? Mye av det jeg vil legge inn,må jeg definere..?

dakota sa for siden:

Jeg synes den er genial og jeg synes det ligge et veldig godt utvalg av matvarer der. Og hvis jeg ikke finner nøyaktig det merke på den varen jeg skal legge inn, tar jeg tilsvarende. Men det kommer jo an på hvor nøye du vil være, jeg er ikke nede på mikronivå ;) Men si fra hvis det er noe vi kan hjelpe med så det blir lettere for deg i starten?

Krib sa for siden:

Er vel jeg som ikke har skjønt det da. Har ikke funnet matvarer å legge inn..hvor finner jeg det?

dakota sa for siden:

Under dagens dato står det "definer nye matvare". Ellers kan du legge inn oppskrift under "oppskrifter" som ligger i de øverste fanemenyene. :)

dakota sa for siden:

Var det det du mente? Ellers begynner du bare å skrive inn under feks frokost der det stå "ny" så vil du få opp forslag på matvarer som allerede er definert!

Krib sa for siden:

Ok..får prøve dette. Takk for hjelpa:-) Roper om jeg ikke skjønner det...ler.

Krib sa for siden:

Og da har jeg funnet ut av det:-)

Buck sa for siden:

Ah, endelig 17 mai! I dag har jeg koset meg litt ekstra enn jeg har tillatt meg selv før:)

Frokost: 1 egg og 1 bacon. Vann til drikke
Lunsj: 1 egg og 1 skje meieresmør. Vann til drikke
Middag: Eggerøre, kylling, seterrømme og Fedons franske sjokoladekake med meget få karber. 1 boks pepsi max.

Nå er jeg mett:D Kan jo nevne at jeg i utgangspunktet er ekstremt kresen i matveien og at denne dietten ikke akkurat gjør det bedre:o

dakota sa for siden:

Dagens tall: 78/19/4 :D

Dolsi sa for siden:

Har kost meg med bare lavkaro i hele dag til tross for at det er 17 mai.
Koldtbordmat uten brød til middag og lavkarbo bløtekake til dessert.
Har unnet meg to stykker av den kaka i dag, men likevel er jeg i ketose. :D

lucifine sa for siden:

Kyllingfilet i fløtesaus med agurk og isbergsalat til, to sjokoladekuler (:P), to stykker nesten oopsie pizza.

tallene er 71/28/1 i dag.

Krib sa for siden:

Tallene her er:74/22/4.
.heller vel og mot ketolyse da:)

dakota sa for siden:

Hvilken kake? Jeg skal ha bursdagsselskap på torsdag og trenger kaketips! :)

Kaketips; den herlige pavlovaen var helt himmelsk (og den likte alle sammen, de visste ikke at den var lavkarbo...) og perfekt siden mamma har diabetes. Jeg serverte også lavkarbo is. Nydelig.

Ellers frister Gerds ostekake veldig!

Jeg er stort sett under 5% kh om dagen.
76/19/5
75/21/3
73/23/4 hittil i dag.

Men det går sakte da.... Måtte lage fløtegrøt til middag i dag for å få opp fettmengden. Spiste jo litt kh i går og merker at jeg er fysen som fy i dag. :(

MariaB sa for siden:

Tusen takk for tips om diett.no! Den var veldig nyttig!:blomster:

mamma87 sa for siden:

Idag:
Frokost: 2 rugsprø med rekesalat og salami
Lunsj: 2 kopper kaffe med fløte
Middag: lavkarbo lasagne med rømme og fetaost

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.