< Tilbake til oversikten

Nytt lavkarbobrød

Mellon sa for siden:

Så digg ut, gleder meg til det kommer andre steder også

Nero sa for siden:

Dette brødet har 28 gram karbo pr. 100 gram. Tror "vanlig brød" ligger på 40.

Fedon Lindberg sitt brød har bare 18 gram karbohydrater pr. 100 gram. Jeg kjøper det på Rema 1000.

Fant også et lavkarbo-brød (det heter visst det) på Meny. Det har rundt 21 gram karbo pr. 100 gram om jeg ikke husker feil.

Zillah sa for siden:

Eg kunne tenke meg å prøve Siljes havrebrød til ungane dersom det kom til ein butikk her i byen. Brukar Fedon-brød no, men skulle gjerne sett at det var utan soya... Og dette nye brødet er heilt utan soya. Men det er jo langt frå min del av landet, da, så enn så lenge er det eit ønske blott. (Vanskeleg nok å få tak i fedon sitt, det er eit stykke til Rema også frå her eg bur.)

Kaimi sa for siden:

Fant et nye lavkarbo brød på Sunkost Sandvika og Sunkost Bærums Verk med 4 karbohydrater per 100 g. Flere typer, bla med gresskarkjerner og mandelmel.
Bedre konsistens enn det jeg baker selv, og bra smak. verdt et forsøk i tidsklemma når man trenger noe raskt å spise..
Forhåpentligvis blir det på flere Sunkost butikker etterhvert. De jeg kjøpte var frosne og delt opp i skiver, ca 700 g per brød til 60,- per brød..

Zillah sa for siden:

SEKSTI kroner?!?! :eek:

Kvamsen sa for siden:

Kjøte akkurat et lavkarbo-brød på Kiwi Eiksmarka. bak sto det tjueettellerannet karbo, men bare bittelitt av dem var sukkerarter. Er det ikke sukkerartene av karboene som er "farlige". Vi skal visst ha reker til kvelds i dag og skulle gjerne hatt en skive brød under istedenfor salat :(

Charlott sa for siden:

Alle karbene skal telles med, om det ikke er sukkeralkoholer :)

Det som ikke er av sukkerarter i brødet er stivelse og stivelse er karber :)

Kitt sa for siden:

Alle karber som gir blodsukkerstigning spiller en rolle i karbe- regnskapet!
Spiller ingen rolle om de kommer fra sukker eller stivelse. Karber er karber!:ja:
Så lenge du er klar over det, og som meg ikke er så nøye med hvor karbene kommer fra, er det ingen krise å spise en skive lavkarbobrød under rekene! :)
Du er vel ikke på rekeparty hver kveld!;)

Ellers så kan både Knutteloff og Jukseloff anbefales til reker!:sikle:

Kvamsen sa for siden:

Ja, jeg visste vel egentlig svaret, men hadde virkelig ikke lyst til å innse det :) Har nett begynt med dette kostholdet og vil være litt forsiktig nå i begynnelsen til jeg kommer litt inni det, derfor ville jeg nå høre her for sikkerhets skyld.
Får se om jeg unner meg en tynn skive med MASSE reker på, det er jo tross alt lørdag, og nei, det er ikke ofte det er reker heller.

SiljeEllingsen sa for siden:

Siljes havrebrød kommer i frysedisken i supermarkedet i august/september. Litt usikkert hvilke kjeder som tar den inn enda. Følg med på hjemmesiden :-)

Hedda:) sa for siden:

Bra med alle gode tips om lavkarbobrød. :) Synes ikke de jeg lager selv blir så gode. Og noen ganger er det så lettvindt og godt med en skive brød med masse deilig pålegg på, for ikke å snakke om at det gjør livet enklere når man blir invitert på loff og reker, feks. :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.