Jeg leier hybel, og nå har eierene rivd kjøkkenet for å sette inn nytt! Hurra for det, har ventet 2 år. Men det går så innmari treigt. Så jeg har ikke hatt kjøkkenmuligheter, dvs vanntilgang og komfyr, siden første helga i påska!
Fikk satt inn en mikrobølgeovn, men likevel er det umulig å være i ketose.
Det har gått i pølse med sukkerfri ketchup og karbonader. I tillegg har jeg spist Fiberrik, og Fedon Lindbergbrød, med smør og pålegg.
Det jeg nå opplever er at jeg har lagt på meg 3 kg! Og er ganske i villrede over hva jeg kan lage i den hersens mikroen. Har jo heller ikke så mye kjøkkenutstyr, da dette er pakket ned. (Og alt må vaskes opp på badet :S)
Noen som har forslag til sunn mikromat??
Kjøkkenet er ferdig tidligst onsdag, men kjenner jeg de rett er det ikke ferdig til da.
Har du mulighet til å låne kjøkken hos noen andre, slik at du får laget opp et lite lager som du kan ha i kjøleskap og/eller fryser? Tenker da på Nannahs knekkebrød, oopsiruller og annet lavkarbomat som er greit å lage i store porsjoner.
Et annet alternativ er kanskje å bestille fra [url]www.spisdegslank.no[/url] i en liten periode?
Hvis ingen av disse alternativene går, ville jeg kanskje gått for salater? Kyllingsalat, salat med ost/skinke, rekesalat..
Avocado med reker og majones er kjempegodt! Til frokost i dag kopierte jeg LenaBeatrice og spiste en boks makrell i tomat, majones og agurk. Det kommer jeg til å fortsette med innimellom nam
Hva med osteknekkis i mikro? Er det en butikk med ferskvaredisk i nærheten hvor du kan kjøpe ferdigstekte koteletter, ribbe, kylling? Godt med salat eller asparges? Asparges på boks er nesten karbofrie, hvis jeg husker rett?
Bittelitt avhengig av hvor avansert mikroen er! Du kan:
koke/dampe brokkoli (eller andre grønnsaker, gjerne også frosne) med smør, feks. (de fleste frossenposene kommer med anvisninger for hvordan tilberede i mikro!)
i denne tråden står det tips om hvordan steke bacon i mikro, og lage eggerøre
Denne bloggen har ein eigen del om mikromat. Kanskje eit par tips å hente der?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.