< Tilbake til oversikten

Frustrert over ikke å ha kjøkken

Sykepleierstudine sa for siden:

Jeg leier hybel, og nå har eierene rivd kjøkkenet for å sette inn nytt! Hurra for det, har ventet 2 år. Men det går så innmari treigt. Så jeg har ikke hatt kjøkkenmuligheter, dvs vanntilgang og komfyr, siden første helga i påska!

Fikk satt inn en mikrobølgeovn, men likevel er det umulig å være i ketose.
Det har gått i pølse med sukkerfri ketchup og karbonader. I tillegg har jeg spist Fiberrik, og Fedon Lindbergbrød, med smør og pålegg.

Det jeg nå opplever er at jeg har lagt på meg 3 kg! Og er ganske i villrede over hva jeg kan lage i den hersens mikroen. Har jo heller ikke så mye kjøkkenutstyr, da dette er pakket ned. (Og alt må vaskes opp på badet :S)

Noen som har forslag til sunn mikromat??

Kjøkkenet er ferdig tidligst onsdag, men kjenner jeg de rett er det ikke ferdig til da.

Modezty sa for siden:

Har du mulighet til å låne kjøkken hos noen andre, slik at du får laget opp et lite lager som du kan ha i kjøleskap og/eller fryser? Tenker da på Nannahs knekkebrød, oopsiruller og annet lavkarbomat som er greit å lage i store porsjoner.

Et annet alternativ er kanskje å bestille fra [url]www.spisdegslank.no[/url] i en liten periode?

Hvis ingen av disse alternativene går, ville jeg kanskje gått for salater? Kyllingsalat, salat med ost/skinke, rekesalat..

Avocado med reker og majones er kjempegodt! Til frokost i dag kopierte jeg LenaBeatrice og spiste en boks makrell i tomat, majones og agurk. Det kommer jeg til å fortsette med innimellom nam

Hva med osteknekkis i mikro? Er det en butikk med ferskvaredisk i nærheten hvor du kan kjøpe ferdigstekte koteletter, ribbe, kylling? Godt med salat eller asparges? Asparges på boks er nesten karbofrie, hvis jeg husker rett?

Rin sa for siden:

Bittelitt avhengig av hvor avansert mikroen er! Du kan:

• koke/dampe brokkoli (eller andre grønnsaker, gjerne også frosne) med smør, feks. (de fleste frossenposene kommer med anvisninger for hvordan tilberede i mikro!)

• i denne tråden står det tips om hvordan steke bacon i mikro, og lage eggerøre

• du kan lage ostechips! Super lavkarbomat!

• mikrobølgeovn-rundstykke

Tror du burde komme langt med egg, bacon, ostechips og lavkarbo-rundstykker med passe fett pålegg på? :)

Furine sa for siden:

Denne bloggen har ein eigen del om mikromat. Kanskje eit par tips å hente der?

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.