< Tilbake til oversikten

Gelé uten sukker. Hvor?

Peppa Gris sa for siden:

Nå har jeg lest her inne om gele uten sukker, men etter jakt på flere butikker i dag virker det som dette er noe som kun snakkes om, men ei finnes? Hvor i alle dager får man kjøpt dette underverket?

Gerd sa for siden:

Eldorado har sukkerfri gele. Selges på Meny, Spar, Kiwi. :)

Peppa Gris sa for siden:

Ha, se der, jeg kjørte rett forbi Kiwi fordi jeg var sur og lei og helt sikker på at de ikke hadde det der heller :D

Takk!

Gerd sa for siden:

Ellers så kan du bruke fun saft og gelantinpulver eller plater. Blandinksforholdet står på gelantinen :ja:

Peppa Gris sa for siden:

Da gjør jeg det om jeg ikke har lykken med meg på kiwi i morgen :) Takk skal du ha! :)

Nerthus sa for siden:

Enig! Favoritten min er fun light med granateplesmak... nam!

Paris sa for siden:

Lager du da saften sterkere? Eller bruker du forholdet 1:10?

Ser ut til at 17. mai menyen begynner å spikres ;)

Nerthus sa for siden:

Lager den mye sterkere ja :) Tenk en sånn deilig gele med enten lavkarbovaniljekrem/saus (som er mer digg enn den du kan få kjøpt i høykarboversjon) og/eller pisket krem! :D

Paris sa for siden:

mmmmmm:)

Kan jeg spørre hvor sterk? ;)

Peppa Gris sa for siden:

Det vil gjerne jeg å vite for jeg fant ikke gele så jeg kjøpte fun light og gelatinpulver :)

Gerd sa for siden:

Her er tips jeg fikk til ostekakegeleen (har ikke prøvd sjøl altså;)):

Peppa Gris sa for siden:

Jeg prøvde meg med ca 4.5 dl saft og tre dl vann så får vi se :) Tror geleen blir ganske sterk da, men skal jo ganske mye krem oppi min, så jeg tror det blir bra :)

Nerthus sa for siden:

Man kan smake seg fram :) Det er ihvertfall utrolig godt - det var lavkarbo-dia2 pappan min som serverte det til meg første gang :)

frøken sa for siden:

Pisk krem, bland det i kald men ikke stiv gele. Når det stivner har du deilig fromasj:sikle:

Nerthus sa for siden:

Åååhh...:sikle:

HappyMe sa for siden:

Litt ut av emnet, men i dag kjøpte jeg små skåler med sukkerfri gele. Under 10 kalorier per boks, og bare 2 gram karbohydrater. Og bare 44 pence (4 kroner) per boks. Fornøyd? JA!:D

Dolsi sa for siden:

:pTakk for tips, det skal jeg lage meg 17 mai

Paris sa for siden:

Og resultatet ble? :)

Peppa Gris sa for siden:

Vannvittig bra! Nå spiser jeg fromasj med krem til :D Tror jeg ville hatt litt svakere blanding om jeg ikke skulle hatt krem oppi.

sistegang sa for siden:

Jeg lager av 6 plater gelatin, 2 dl saft og vann til total veskemengde blir 6 dl. Syns alle typene blir gode.:) Bruker litt fløte over.

Anitave sa for siden:

Fant Eldorado sin bringebær gele og vaniljesausen igår på Meny. Smakte namnam..

mimmi29 sa for siden:

Kan man spise sugar free Jell-O fra usa ?

Kitt sa for siden:

Går så bra så!:D
De har den også på Maximat- butikkene i Sverige!:)

mimmi29 sa for siden:

Det var bra :D fordi jeg har en haug i skapet :P

Yonah sa for siden:

Om du har den med lime, prøv den i Gerds ostekake! Jeg laget fromasj med den og det var så godt, blir nok enda bedre i ostekake. Det skal jeg lage til 17.mai.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.