< Tilbake til oversikten

Ketose?

suzeline sa for siden:

kan jeg være i ketose har svakt utslag på stix uten å bli dårlig?

Peppa Gris sa for siden:

Jeg har mørke stix (selv om jeg drikker mengder) og er ikke dårlig i det hele tatt. Fryser endel, stikk motsatt av den svetten jeg ventet på, men det er alt.

Kitt sa for siden:

Alle utslag er ustslag, så da er du i ketose!:)
Ikke alle blir dårlige og ikke alle blir det med en gang!
Hodepine, kvalme, diare og uvelhet samt energiløshet er de vanligste sukkerabstinens/på vei inn i skikkelig ketose- symptomene!:p

Kathja sa for siden:

drar opp denne jeg

Jeg har akkurat startet på lavkarbo (onsdag 18mai) og fikk tak i stix på fredag som viste at jeg var i ketose. Det gikk fort!! Men nå til spørsmålet

Hvor lenge ca pågår denne helv... hodepina og kvalmen? Jeg har migrene som blir fort trigget av denne hodepina,så siden torsdag har jeg hatt migrene anfall,kvalme og jeg fryser.Nesten artig kombo

2 siste dagene har jeg ligget på ca 6Karber pr.dag i følge diett.no kalkulatoren.
Mulig jeg har lagt lista vel høyt ? Og burde øke karbene litt slik at muligens hodepine + kvalme forsvinner?

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

I følge ketolyseboka kan oppstartsproblemene vare 2 uker, pluss minus, mener jeg å huske.

6 gr. karber er virkelig ikke mye. Hvorfor ligger du så lavt? Ketolyse som regnes som ganske strengt, sier 15 gr. karber pr. dag!

Kathja sa for siden:

Svar må bli at jeg er en total nybegynner som ikke har snøring på hva som faktisk inneholder karber.Jo jeg lærer :_plystre:

Har som sagt tenkt tanken at jeg ligger alt for lavt! Så jeg må øke inntaket

2 uker? jaha da får jeg prøve å holde ut og håpe at jeg slipper litt mindre bivirkninger ettersom tiden går og at jeg øker karber.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.