< Tilbake til oversikten

Har mistet litt motet - men er nok litt utålmodig

Frøken_Lisemor sa for siden:

Så har vekten stått bom stille siden langfredag og jeg er litt tafatt her jeg sitter. Tålmodighet er vel ikke min sterkeste side akkurat nå kjenner jeg.
Er fortsatt i ketose og har vært det hele veien.
Kiloene som er borte er nå oppe i 7, så gjennomsnitt så er det jo en kilo pr. uke.
Ser at mange her inne "raser" nedover i vekt, men det er vel også veldig invidiuelt hvor raskt man taper vekt og hvor mye man har å ta av om man kan si det sånn.
Inntaket mitt med mat i dag har vært 350 gram kyllingvinger, samt ett par porsjoner med Gresk Youghert med litt hakkede mandler og solsikkefrø samt noe jeg fant i butikken som heter soyaflocken. På den måte har jeg funnet meg en god "frokostblanding" og jeg hadde på en teskjed med Splenda. Innimellom her har jeg spist en Atkinsbar. Dette gjenspeiler vel ca inntaket mitt pr. dag.
Fant ut at jeg skulle legge inn ett innlegg med min lille frustrasjon da det er mange av dere her inne som er utrolig dyktige på dette, så kanskje det dukker opp noen gode råd og tanker etterhvert.
Ha en fortsatt trivelig kveld til dere alle som er der ute :-)

Nerthus sa for siden:

Spiser ikke du litt ensidig og lite? 350 gram kyllingvinger er jo ikke reelt 350 gram kyllingkjøtt :)

Hva med egg, fisk, kjøtt, grønnsaker? Lite mat egentlig - og hva med fettet? :) Drikker du nok vann?

Hvis du er utålmodig og ønsker resultat - kanskje du vil vurdere og følge en spesifikk retning så du er sikker på at du får i deg det du skal i løpet av en dag? :)

Og for å påminne deg - det er ikke det fleste som "raser" ned i vekt ;) Dessuten - et par uker med stillstand er jo kroppen som sier - ok, dette gikk kjapt gitt - pause litt nå! ;)

Frøken_Lisemor sa for siden:

Hei, og tusen takk for svar.
Jeg ser at det ble litt feil formulert innlegget mitt her, for jeg spiser jo egg/bacon og andre ting også. Jeg spiser variert, men ikke så store mengder.
Mistenker at jeg har blitt litt hengende i gamle vaner med hensyn til kalori-inntaket, selv om jeg ikke teller de. Er mest opptatt av å ikke få i meg for mye karbohydrater og dette har med at en del plager jeg har hatt er forsvunnet totalt i løpet av disse ukene, og det er jo utrolig bra.
Leser her inne at man ikke skal telle kalorier når man spiser lavkarbo, men hvordan er egentlig dette. Si at man i det normale skal ha 2000 kalorier i døgnet for å opprettholde vekten, og så går man over på lavkalorikosthold hvor man øker inntaket av fett, hvordan blir det da med kaloriene ? Vil det si at kroppen går over i en helt annen fase, så selv om man f.eks da kommer opp i 2500 kalorier i døgnet, så vil man fortsatt få en vektnedgang ? Dette er kanskje utrolig dustete spørsmål, men det får så være :-)

Nerthus sa for siden:

Slett ikke dustete - det er vel bevist at kalorier oppfører seg annerledes avhengig av hvilket makronæringsstoff de kommer fra ;)
Jfr Gary Taubes "Bad calories, good calories" (som jeg ENDA ikke har fått somlet meg til å bestille...) eller "Why we get fat" av samme forfatter.

Er du virkelig interessert i hvordan dette fungerer - anbefaler jeg virkelig forelesningsserien han har om temaet kalorier som du finner her

Personlig må jeg redusere kaloriene for å gå ned på lavkarbo - sånn er det bare - jeg liker det ikke, jeg har forsøkt "alt" - og justert og fikset og trikset, men først ved total reduksjon i energiinntak får jeg resultat... :rolleyes:

Mange her inne bruker www.diett.no for å holde oversikt over fordelingen av næringsstoffene - som bør være 5% karbo 20% protein og 75% fett på et ketogent kosthold - samtidig får du oversikt over kaloriinntaket.
NOEN kan spise voldsomt mye på lavkarbo og gå ned - andre lite. Du får prøve ut litt - jeg testet selv en uke på 3000 kalorier, gikk opp en liten kilo (som jeg antar er maten i mage og tarmer hehe) - som ble vekke uka etterpå. Til daglig ligger jeg på maks 1700 kalorier og går ikke ned et gram, men sånn er nå livet ;) Jeg har også fått så god forbedring av kronisk sykdom at jeg vil nok spise lavkarbo livet ut uansett :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.