< Tilbake til oversikten

Stopp i vektnedgang!

Smelia sa for siden:

Hei! Eg er ny her inne ;)! Har gått på ketolyse no i ca 6 veker og hadde gått ned frå 87-81 og så skulle eg på vekta forrige veke og var plutselig gått opp til 83 igjen!!!! :confused: WHY!?:eek: Og denne veka har eg vært flink men vekta står BOM still!!!!!!! Målet mitt er 79 til 17 Mai! og det VIL og SKAL eg klare! Så e det nåken som har et tips til meg korleis en sett fortgang i tng ?! Kjedelig når det stopper opp!!:mad:

Hilsen Meg ;)

Dolly sa for siden:

Spiser du barer, sukkerfrie pastiller og sjokolade ol?

Sist merket jeg stans i nedgangen når jeg begynte med det...

ThereseA sa for siden:

Hvor ligger du i syklusen din?
Spiser du mye salt mat?
Spiser du nok fett?

Smelia sa for siden:

Hei! Spise ikkje barer nei..

spise mørk sjokolade av og til ja! Kan det ha noe å sei? Men spise aldri mer enn at eg holder meg i ketose!

Smelia sa for siden:

Syklus? Tenker du liksom menssyklus? Det veit eg ikkje , eg har ikkje fått syklusen på plass enda etter fødsel for 10 mnd siden..

Salt mat... hmmmm nei egentlig ikkje...

Trur eg spise nok fett ja... bruker mye fløte.. kan det bli for mye av det?!kanskje 1-2 dl for dag..

ThereseA sa for siden:

Ja tenkte på menssyklusen, jeg samler vann både rundt eggløsning og mensen, opptil 2kg...

En grei huskeregel er "om du tror du spiser nok fett, spis litt til"

Se om du får tid til å legge all maten inn på diett.no og se hvordan du ligger ann prosentmessig..

Gerd sa for siden:

Du har gått ned 6 kilo på 6 uker :heia:
At det går litt opp og stopper er ganske så normalt.
Husk at kroppen har kvitta seg med en mengde som tilsvarer 12(!!) kladder smør. Det er MYE!!
Ja, det kan være syklus. Og det kan være at kroppen bremser opp litt for dette er heftig for den.
At det plutselig kan variere med et par kilo opp, kan være mer salt i maten, stress osv osv....
Men så lenge du vet at du spiser riktig, så skal du ikke bekymre deg :)

Og uansett hvor mye man ønsker, vil og skal i hodet, så er det faktisk kroppen som til syvende og sist som bestemmer tempoet :ja:

Senk skuldrene, spis som du skal, så slipper nok kroppen taket. Lykke til videre :heia:

Mithila sa for siden:

Eg har gått opp eg og! :( Kjenner bare at eg blir så deprimert! Dei to siste dagane har eg ete litt sjokolade og drukke vin, så håpar at desse har skulda. Trur i alle fall at kvitvinen eg drakk i går hadde hakket mykje sukker i seg...

Smelia sa for siden:

ja, men vi får satse på at det løser seg snart opp igjen! Har vært på fjellet og svetta i dag ;) satsa på at det setter fart i sakene :p

Nerthus sa for siden:

jeg er litt usikker på hva du er deprimert over? Du har jo inntatt ting som kan stanse fettforbrenningen og muligens øke vannbeholdningen i kroppen - så resultatet på vekta burde ikke være overraskende ;)

Stress ned - kutt sjokolade og vin, drikk nok vann - sjekk hvor du er i menssyklus så ordner det seg nok i løpet av et par dager.

Har du derimot jevn vektoppgang over flere uker - så bør man kanskje se nærmere på kostholdet :)

Mithila sa for siden:

Deprimert pga av eg er komt til eit punkt i masteravhandlinga mi der ting står totalt stilt.. og blir litt lei bare:)

Smelia sa for siden:

Du får ha masse lykke til vidare med masteravhandlinga :heia: Eg håper på ei bra veke! kjenner NO på kroppen min at eg ikkje er så oppblåst og føler meg egentlig ganske ok :) så håper vekta viser nedgang fredag ( har veiedag fredager ;) ) !

Trj sa for siden:

Det er en gjennomgående "melodi" her på forumet at ukene 4 - 6 er kronglete, og sånn var det også for meg. Jeg gikk også litt opp i vekt rundt uke 5 - 6. Men så begynte en jevn nedgang ! Bare stå på. :D

Mithila sa for siden:

lykke til! Eg føler meg hakket bedre og med litt meir mot i dag. Nå har eg ete frokost, grillribbe, og skal ut og gå litt før trening på Bailine. Ha ei flott veke!:)

Nerthus sa for siden:

Ah, jeg trodde det var pga vektoppgang :) Det å skrive masteravhandling er enormt arbeid og enormt stressende - gi deg selv litt "fri" fra alt noen timer innimellom - så løsner det nok!

Kjempebra at du føler deg bedre idag - det er lov og ha "down" dager - det har vi alle ;) Cluet er å komme seg ovenpå igjen og ikke bli der nede :)

Håper du får en fin uke med masse god inspirasjon til oppgaven din - og deilig mattinntak som gir deg energi!
Av erfaring under studier krever "hjernearbeid" ekstra energi fra mat - jeg husker jeg ble sinnsykt snopen, så spis nok! Du kan jo vurdere å øke litt på karboen i en liten periode også og se om det hjelper litt generelt :)

Smelia sa for siden:

Det er bra :)!! ha ei flott veke du også! :)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.