Jo, det blir kaldt nok, de frosne bærene som moses gjør at det blir is av fløta og egget. Dette er virkelig god is som MÅ prøves!
Jeg lager min i miksebollen til stavmikseren(den lille til hakking av løk osv).
ah selvfølgelig! Dette skal jeg prøve :) Den boksen til stavmikseren er den eneste delen jeg har igjen av mikseren min, så det passet bra! resten forsvant for lenge side under flytting :p
Det blir lavkarbo. Det blir vel grilling utpå dagen, og da er det jo plenty å velge mellom. Kaker er det jo heller ikke vanskelig å finne oppskrifter på, og is kan man lage sjøl.
Man må jo ikke ete is og pølser på 17. mai...
Forøvrig har jeg merka at en dag med høykarbomat utgjør flere dagers stagnasjon på vekta, så det er ikke verdt det.
Tar det som det kommer :) Skal spise på resturant, så vet ikke hva jeg skal velge enda.
Jeg spiser det jeg vil, når jeg vil ;) Som oftest er det lavkarbo, men hvis jeg har lyst på en potet til middag en sjelden gang så spiser jeg det, og hvis jeg til og med har lyst på en loffskive :eek: til reker så spiser jeg det også ;)
Jeg stortrives med LCHF :) og som sagt går det i det til hverdags, men har ikke noe problem med å spise eller drikke noe som ikke er "tillatt" innimellom. For meg er ingenting forbudt.
Men jeg reagerer heller ikke negativt på å få i meg litt mer karber innimellom, men hadde jeg hatt behov for å gå ned i vekt, eller måtte holdt noen sykdommer eller andre plager i sjakk måtte jeg nok levd noe strengere, så forstår godt de som må holde seg innenfor "grensene" også på slike dager.
Det viktigste er å ha et kosthold man trives med, og kan leve med :) Jeg hadde det fint også med vanlig norsk kosthold, men har trua på at et generelt LCHF er det beste for helsa på sikt :) I tillegg til at man kan unne seg såå mye god mat :D
I dag har jeg spist eggerøre,røkelaks,majoren,styrke og spekeskinke til frokost. En feit hamburger til lunsj med salat. Uten brød self. En atkins sjokoladebar og litt salte mandler til kos. Er superfornøyd. Gått ned 25,5 kilo nå,og siste to ukene gått ned fem kilo,så føler meg i siget. Kjenner at kroppen og hjernen ikke ønsker noe annet enn lavkarbo om dagen,og det er så deilig. God 17.mai alle sammen.
:DOg lavkarbo ble det.
Hannahs knekkebrød og bløtkokt egg til frokost.
Koldtbordmat uten brød til lunsj ( eggerøre, fenalår, rosastbiff og salat.
Også har jeg spist lavkarbo bløtekake
og lavkarbo ble det her også. koldtbord med oster, salat, kjøttpålegg, eggerøre, seterrømme til frokost. Grillkotelett, gresk salat og en nydelig coleslaw til middag. Lavkarbo-kake :-)
stappmett. høykarbo er ikke i tankene en gang.
De andre spiste foccacia, "vanlige" kaker, is, potetsalat etc.
Det ble planlagt høykarbo dag på meg, første dag på en mnd siden oppstart ast jeg har spist mer en 15 gram karbohydrater på en dag.spiste liten soft is, en pølse, et glass med brus og et kakestykke. Har ikke dårlig samvittighet ettersom det var vel fortjent og det var planlagt. Er ikke i ketose nå, så blir spennende å se hvor lang tid det tar før jeg er tilbake i rett spor igjen. :D , det som var moro var at jeg ikke syntes det var så fantastisk godt, sjokolade kaka var altfor søt, brusen var sukkersøl. Men isen var god, men mektig:p
Begynte kjempefint med lavkarbo, men endte opp med høykarbo utpå kvelden...
Men NØT maten og har egentlig ikke dårlig samvittighet. Fortsetter selvsagt med lavkarbo i morgen :)
Har ikke holdt meg til ketolyse-mat, men likevel ikke en høy-høy karbodag. Stort sett spist lavkarbo, men unnet meg en halv is (omtrent 6 karber) og en pølse, uten lompe eller brød (4 karber tror jeg.) Og litt ekstra av Gerds ostekake. Herlig. Synes ikke det var så ille jeg...
Lavkarbo-fleskepannekake, lavkarbo-snickerskake, og kebabmiddag (rent kjøtt, salat, saus). :) Litt utenfor rammene, men på ingen måte galt. Hurra for matgleden!
Det ble vel veldig lavkarbo faktisk :) Røykalaks og eggerøre til frokost, cappuchinosmoothie til lunsj og kamskjell/scampi/blåskjell med fetaostkrem og salat til middag, og lavkarbo-tiramisu til dessert :)
Her ble det nesten bare lavkarbo. Frokost ble stekte baconostepølser med grønnsaker, lunch ble taco hos mamma med salatblad i steden for sjell og lavkarbo muffins med krem søtet med stevia + nøttetopper med 1 ts sukker i hele røra. "Middag" hos svigers ble spekemat, salat, røkelaks og reker påfulgt av en lavkarbomuffins med krem uten sukker og en bitteliten sukkerfri vannbakkels. Som kos på kvelden ble det to kransekakebiter og to biter sjokolade, men bortsette fra den siste kosen ble det en gjennomføre lavkarbodag!
Ble en høykarbodag for meg gitt, og det kommer jeg ikke til å gjenta igjen.
1 pølse i lompe m/ketchup, lapskaus til middag påfulgt av en liten skive gulrotkake, 4 seigmenn, jordbær, bringebær og blåbær m/krokanis. En liten neve potetgull, litt nøtter, tyrkisk yoghurt med kanel og splenda.
En god del mindre enn når jeg hadde et høykarbokosthold, men dette var mer enn jeg tålte. Måtte legge meg nedpå på ettermiddagen i går, kvalm på grunn av blodsukkerstigningen tenker jeg - og generelt uggen i kroppen.
Fra i dag er det LCHF igjen.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.