< Tilbake til oversikten

Sjokoladeostekake

Annne sa for siden:

www.kvinneguiden.no/artikler/dagens_rett_ostekake_med_sjokolade/89950

Jeg har hatt SÅ lyst til å lage denne SÅ lenge! Den bør være nokså enkel å gjøre lavkarbo. Bytte ut bunnen med en nøtte/mandelbunn og sukker med sukrin. Skippe kahluaen og sim salabim! -- Lavkarbosjokoladeostekake.

Jeg tror kanskje jeg må prøve dette i kveld. mmmm..

Oppdatering: Kaken er laget og fortært! Lagde en nøttebunn av 200g paranøtter, 3 eggehviter og 75g sukrin som ble utrolig vellykket! Saftig og deilig. Sjokoladeostemassen ble også herlig fløyelsmyk. Jeg byttet ut sukkermengden i originaloppskriften med sukrin, men brukte nok en mindre mengde. Kan ikke gi noe nøyaktig mål, for jeg slumpet bare til. Ca 100 g kanskje.

Dette anbefales! Utrolig mektig og deilig kake.

kennygirl sa for siden:

NAM, det så godt ut!

Si fra hvordan det blir hvis du prøver den!

Yonah sa for siden:

Nam, ja, den må være enkel å gjøre om på. Høres veldig god ut! Fortell om hvordan den smakte når du har prøvd da, jeg har lyst til å lage noe nytt til bursdagen min den 16...

Paris sa for siden:

Hva bruker du som sukker-erstatning i sånne oppskrifter?

Yonah sa for siden:

Jeg vet ikke hvem du spør, men jeg ville nok brukt flere slag sammen. feks en blanding av sukrin og splenda( eller stevia). Men med så mye sjokolade i, er jeg neimen ikke sikker på om man trenger så mye mere søtning. Man må nok bare prøve seg frem til man har funnet noe som passer.

Annne sa for siden:

Jeg har bare sukrin i skapet, men har hørt at det er lurt å blande med noe annet for å unngå bismak... Jeg tror det hadde vært godt å tilsatt litt vaniljepulver også, og det forsterker jo søtsmaken litt, så da trenger man kanskje ikke å bruke så mye søtning..(og dermed er det mindre risiko for bismak) Det kommer vel litt an på hvor mørk sjokolade man bruker også, hvor mye søtning som trengs. 86% er jo betydelig bitrere i smaken enn 70%.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.