Alynna sa for siden:
Jeg har kuttet ut øl og søt (hvit)vin, men koser meg med det meste av rødvin og annet som inneholder under 5g sukker/l. Jeg tenker som så, at selv om alkohol stopper fettforbrenningen for en kort periode, så vil det ikke hive meg ut av ketolyse, og jeg er igrunnen så og si nesten nede i den vekten jeg ønsket uansett, og jeg har det ikke akkurat travelt, så godt jeg kan spise med dette kostholdet.
Av og til får man lyst på noe annet enn vin, dog. Jeg har alltid likt å mikse drinker, men smaken av lettbrus og sprit kan fort bli litt for alhoholaktig for meg, det virker nesten som den metalliske ettersmaken av søtstoffer fremhever alhoholen, bleh....
I går så laget jeg en skikkelig god drink som jeg vil anbefale alle lavkarboere :) Butikkene har begynt å selge jordbær nå før 17. mai og jeg ble inspirert. Dessuten blir man ikke så fort tussete i hodet, når det er litt næring i drinken.
ca 7 friske jordbær (ca 50-70 gram)
like mange isbiter
2-3 ss fun light jordbær/rabarbra, smak deg frem
1 ss sukrin
1 dl kremfløte
1/4 ts ekte vaniljepulver (valgfritt)
vodka eller rom til du synes drinken er sterk nok, minst 1/2 dl og gjerne en snau dl, da dette gir minst 2 drinker
Kjør med blender eller stavmikser til det er jevnt.
Hell i drinkglass til 2/3 fullt og hiv på en god håndfull isbiter, og et sugerør.
Kos deg! Det er ca 5-7 karber på 2 drinker.