Siden i går har jeg gått opp 400 g. Jeg spiste lite i går - men en del til middag og kvelds. SPiser jeg for lite fett? Var nok flinkere med fettet i begynnelsen. Men går man opp altså om det er for lite fett? Syns det er skummelt - for jeg tror jeg har gått litt opp de siste dagene (men hadde igrunn lovet meg selv å bruke fredag som veiedag og kun den - men nå ser dere - panikken brer seg:p)
Du har ikke lagt på deg 400g siden i går! Det er nok bare vann som kroppen din samler på av en eller annen grunn!
Var maten du spiste i går salt?
Trente du noe?
Er det snart den tiden av måneden?
Hvordan har du sovet i natt?
Dersom vekten gir deg panikk, legg den bort, lås den inne, gjem den hos naboen.........:p
Slapp av. :) 400g er "ingenting", det er i alle fall innenfor normalvariabel fra dag til dag. Det er sånn... 4 desiliter vann, for eksempel. Kanskje det er syklus-relatert, kanskje du har et dobesøk til gode, kanskje kroppen driver og ommøblerer litt av andre grunner. Ingen grunn til panikk. :cool:
Her kan vekten godt svinge med opp til et kilo. Hever ikke et øyebryn av den grunn.
Jeg veier meg hver dag (gammel vane!!) og ser at det vanlige for meg er at vekten svinger opp og ned med 2-400 g ila en uke.
Men i hovedsak har jeg ligget på samme vekt i sikkert to år nå.
Om det kan være noen trøst gikk jeg opp 800g. fra i går........ :p Tar det helt med ro.:D
I løpet av en uke har jeg gått ned 0,9 kg..ikke inkludert de 800g. jeg gikk opp fra i går. Om jeg skulle regnet med de hadde jeg gått ned 2,4 kg. fra forrige torsdag til i går.
Så der ser du hvor sterkt det varierer fra dag til dag... Om det fra i går er vann (noe jeg tror) er det borte igjen i løpet av et par dager.... :D
Heisann, hvordan virker 1 natt med dårlig eller god søvn inn på vekta? Vet at vekta kan gå opp ved langvarig dårlig søvn, men trodde ikke at en natt skulle ha utslag eller tar jeg feil?
Jeg merker i hvert fall at en natts dårlig søvn kan gi vektøkning i den forstand at det ikke kommer "liter på liter" når jeg tisser om morgenen!
Skal jo ikke mange dl til før det blir noen hundre gram ekstra på vekten!:eek:
Hmmmm.... det har jeg aldri reflektert over egentlig. Skal jammen sjekke dette jeg. For jeg har perioder der jeg sover DÅRLIG, veldig dårlig........:mad: Så skal ha sansene mone åpne fremover på morgenkvisten hvor mye som kommer ut.
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.