Diwa sa for siden:
Noen som har en god oppskrift på lavkarbo pizzabunn. Jeg er i ketose så må være ketose vennlig. Ser det er en haug av oppskrifter på pizzabunn der ute men hva er din favoritt? Jeg liker ikke for tynn bånd.
Diwa sa for siden:
Noen som har en god oppskrift på lavkarbo pizzabunn. Jeg er i ketose så må være ketose vennlig. Ser det er en haug av oppskrifter på pizzabunn der ute men hva er din favoritt? Jeg liker ikke for tynn bånd.
Gerd sa for siden:
Jeg, personlig liker ikke disse erstatningsbunnene. Men jeg smelter litt ost i en paiform eller ildfast form, legger så på pizzafyll, ost på toppen og steker :ja:
nellie sa for siden:
Jeg liker best å ha denna:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29336&highlight=sm%F8rbr%F8d
eller denna:
forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27866&highlight=pizzabunn
Men.. som vanlig pizzabunn smaker det ikke. Tror det er greit å være forberedt på det:p
frøken sa for siden:
Denne spiser ungene og, og minstejenta er skikkelig kresen:
Kjempegod pizzabunn
4 egg
7 ss kremfløte
2-3 never ost
1 ts bakepulver
3 ss olje
Litt salt
4 ss mandelmel
2 ss glutenmel
2 ts fiberhusk
Litt oregano/timian
Pisk egg lett, ha i resten.
La røra svelle litt.
Smør utover bakepapir, steik på 200 grader i 15. min.
Ha på fyll og ost, steik vidare i 10-15 min.
Denna er kjempegod, Smakte vanlig pizza.
Bare pass på å ikke ha for mye væske i fyllet, da blir den litt vassen.
To bokser med hakka tomater ble for mye.
Odde sa for siden:
Ser veldig ok ut :D Har du regnet på antall karber i denne ??
Odde
frøken sa for siden:
Nei, men spiser mange stykker uten å gå ut av ketose.
Peppa Gris sa for siden:
Må man ha i glutenmel og hvor kjøper man det?
frøken sa for siden:
Kan sikkert lage uten, men da vet jeg ikke om den blir like god. Gluten er det som holder deigen sammen, gjør den litt seig. Kjøper glutenmel på helsekost. Må ikke forveksles med glutenfritt mel.
Peppa Gris sa for siden:
Ok, da får jeg gå på jakt :) Er det dyrt?
Regret sa for siden:
Her er min favoritt; Lavkarbo Pizza
Du trenger:
2 egg (store)
en klype salt
1/2 boks Cottage Cheese
tomatpuré fra Landlord
250g revet ost
Bacon
Pepperbiff
Sånn gjør du:
Du kan variere hvilket kjøtt du vil ha oppå selv, men i dette tilfellet så inneholder denne pizzaen 6g karbo og går fint å dele på 2 personer.
Pizzaen er superrask å lage, men bunnen er ikke tykk slik du liker da.. Men den er i såfall min favoritt og verd å prøve :)
Caritty sa for siden:
Jeg fant denne i går og vi koste oss stort her i stua med den. :)
Det er til en porsjonspizza, men nå lagde jeg dobbel posjon da vi var flere og jeg ikke orket stå å lage mange posjonpizzaer. Skal heve i en time etter den er kjevlet ut, men behøver ikke forhåndssteke. Den smakte så og si som en vanlig pizzabunn.. :) Sto opplyst at den inneholder ca 3g.
3 ss spielberger sojamel
3 ss glutenmel
1 ss fiberhusk
2 ts tørrgjær
1 ts salt
0,7 dl lunkent vann
2 ss olivenolje
[CENTER]
[/CENTER]
frøken sa for siden:
Hvor kjøper du spielberger sojamel, og kan man ev bruke vanlig sojamel eller bakemix?
Caritty sa for siden:
Før har jeg kjøpt det på Ica Maxi, men denne gangen var de selvsagt tomme, så da kjøpte jeg et økologisk sojamel med 14,3 g karbo pr 100 på meny... :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.