ida petrine sa for siden:
Hvordan er det å spise rugsprø på lavkarbo?
Kan man ty til dem i nøden?
Hvordan er det å spise rugsprø på lavkarbo?
Kan man ty til dem i nøden?
lifejack sa for siden:
Det kommer helt an på hvor streng du er på karbene. Det står bare lavkarbo i filosofiboksen din, og det kan jo bety alt fra 0-150g karbo om dagen. Men de fleste her inne ligger nok under 100g til vanlig. Det er vel ca 6g karbo i et rugsprø? Så det går an å bruke i nøden hvis du ønsker det, med masse fett- og proteinrikt pålegg på, så du blir god om mett. Men kanskje greit å ikke ha det til frokost og lunsj hver dag hvis du skjønner. Men i bunn og grunn så må du jo prøve deg frem og finne ut av hva som passer for deg.
Jeg ser du har vært medlem en stund, men kanskje ikke gått så lenge på lavkarbo likevel?
Vet ikke hvor mye du har lest om det, men vil i hvert fall anbefale deg å lese denne fine nybegynnertråden, samt lchf på 3 minutter som gir en rask oversikt, og kan være en fin rettesnor i starten:)
have2 sa for siden:
Du kan sikkert bruke Rugsprø som en "nødløsning" ja, men jeg ville bakt mine egne "rugsprø" :) Ligger en masse gode oppskrifter på knekkebrød her inne. Lag deg opp et par brett så har du lenge :) Jeg pleier å variere smaker på knekkebrødene ved å ha eks. organo eller annet krydder på halve brettet før jeg steiker de. Når jeg da får lyst på noe å "putte i munnen", knekker jeg biter av "krydder-knekkebrødet" og småspiser :o
lifejack sa for siden:
Ja, Nannahs knekkebrød er jo f.eks. en hit her inne:)
beths sa for siden:
Jeg spiser et stk rugsprø per dag og går ned i vekt på det så sant jeg ikke skeier ut på andre måter
Falco sa for siden:
Du kan jo teste ut denne. www.lavkarbo-torget.no/index.php?do=product&id=168
Den har bare 3,1 g karbohydrater pr skive.
Tusen takk for svar :-) Tror jeg skal prøve meg på de knekkebrødene ja.... Hørtes veldig gode ut :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.