< Tilbake til oversikten

Falt ut av ketose

Dolsi sa for siden:

I løpet av gårsdagen falt jeg ut av ketose uten noen synlig årsak.

Det eneste jeg vet at jeg har gjort annerledes enn vanlig er : Spiste salat på jordbærpikene i går.
Helt enkel salat med issalat, ruccola, noen få cherrytomater, bittelitt rødløk, bacon og kalkunfilet.

gikk også tom for natreena sukketter i går så jeg har heller brukt natreena strøsukker, men det bør vel inneholde det samme eller :confused:

Ellers så ble det litt lite fett i kosten i går, vet ikke om det kan være årsaken

Yonah sa for siden:

Eller kroppen bruker opp ketonene, så det ikke er noen ketoner til overskudd.

Etter en tid i ketose får jeg ikke utslag på stixene mere, og i de periodene mister jeg jammen mest vekt også.

Ikke bry deg om å sette lit til disse tissepinnene, spis riktig mat og konsentrer deg om det heller du.

Dolsi sa for siden:

Det er nok ikke bare stixene som er nagative, kjenner det på kroppen at jeg ikke er i ketose også.
Har vært sulten siden i går selv om jeg har spist lavkarbomat til alle måltider, jeg er ikke sånn tørst som jeg bruker være når jeg er i ketose, den spesielle smaken jeg har i munnen når jeg er i ketose, er der ikke nå og ikke minst jeg har tisset lite i dag :(

Yonah sa for siden:

Jeg nekter å tro at du har falt ut av ketose pga det du har spist..

Jeg har slike dager som du beskriver, selv på bare "koteletter og agurk"..

Og hvorfor bekymre seg for om man detter ut av ketose eller ikke, når det viktigste er at man spiser riktig og over lang tid går ned?

Gerd sa for siden:

Helt enig med Imse her :ja:

Og ikke stress med de stixa. Stress er negativt for vekta.

Dolsi sa for siden:

Godt å høre at det ikke er noe å stresse med.
Vet jo med meg selv at jeg ikke har spist noe galt og så håper jeg bare at jeg går ned i vekt uansett. :p

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.