Nå har jeg gått på levaxin i ett par år , og jeg måtte høyne dosen under forrige graviditet, er bare 12 dager siden fødsel. MEN; jeg har hatt så mye energi etter fødselen, kan det være mulig at stoffskifte plutselig har gått opp? Etter to år på levaxin? Som jeg forøvrig ikke føler har hjulpet særlig mye på energien.... Noen som vet noe om dette? Man hører jo stort sett bare om at stoffskiftet blir LAVT etter graviditet...
Skal til legen og ta prøver snart, men det er noen uker til, og jeg er nysgjerrig :)
Jeg hadde høyt stoffskifte ca 1 år før jeg ble gravid. Da det hadde stabilisert seg ble jeg gravid, men legen min sjekket ikke stoffskiftet i graviditeten.
Helt tilfeldig tok jeg en blodprøve i vinter som viste at stoffskiftet har blitt høyt igjen (ca 1/2 år etter fødsel).
Men jeg har lite symptomer på stoffskiftet da, kun hjertebank og skjelvinger i hendene også er jeg konstant trøtt.
En venninne av meg var på nippet til å bli medisinert for lavt stoffskifte. Legen ville se det litt an da hun ble gravid.
Etter første svangerskap ble stoffskiftet normalt og vel så det. Etter andre var det på grensen til å være høyt!
Ja nå har jeg iallefall fått svar på prøvene mine, og stoffskiftet HAR faktisk gått litt opp! Deilig å ha litt mer overskudd nå i småbarnsperioden :)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.