r.o sa for siden:
Er dette samme som cocosa?
Now Foods, Healthy Foods, Virgin Coconut Oil, Certified Organic, 20 fl oz (591 ml) (NOW-01726)
r.o sa for siden:
Er dette samme som cocosa?
Now Foods, Healthy Foods, Virgin Coconut Oil, Certified Organic, 20 fl oz (591 ml) (NOW-01726)
lifejack sa for siden:
Ja, dette tilsvarer den grønne Cocosaen. De har mange forskjellige "jomfrukokosoljer" på iHerb, og også en "expeller pressed" som tilsvarer den brune Cocosaen:)
r.o sa for siden:
Hva trenger jeg? begge? Har ikke brukt cocosa før, derfor et kansje dumt spm..:)
lifejack sa for siden:
Trenger og trenger, det er jo ikke så godt å si når jeg ikke aner hva du spiser/hvordan du ønsker å spise;) Men kokosolje er veldig varmestabil ifht de fleste andre oljer, så det er en utmerket stekeolje. Den som heter expeller pressed (eller evt den med brun etikett, om du handler den på helsekosten) er uten smak og lukt, og egner seg med andre ord til sånn ca alt. Den andre varianten smaker og lukter kokos, og man må nødvendigvis like denne smaken hvis man vil bruker denne i matlaging.
Ellers finnes det utallige bruksområder for disse oljene. Tror det er diskutert endel om det på forumet tidligere også:)
r.o sa for siden:
Takk. Har levd på ketolyse siden sept. men da jeg har bodd "ute", har jeg ikke hatt tilgang på alt. Postverket her er ikke å stole på. Nå skal jeg hjem til Norge og da blir det deilig med alle de varene som andre har tilgang til:)
Noen andre tips ang iHerbs? Bra og lurt? Holder likevel med bstillinger... flere små, om jeg har førstått riktig?
vimsen85 sa for siden:
Denne tråden har masse bra info om iherb forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=36018
Den er litt lang, men mange nyttige tips. Man kan lett bli avhengig av iherb ;) Har aldri hørt om noen som har hatt problemer av noe slag. Og de fleste produkter er billigere der enn hjemme.
lifejack sa for siden:
Det er lett å bli hektet på iHerb, ja;)
Og når de har over 18 000 forskjellige produkter, er det ganske lett å gå seg litt vill også. I hvert fall i starten. Det blir som en slags skattejakt:p
Det er riktig at det er lurt med mange små forsendelser (sånn rent bortsett fra miljøbelastningene, da), siden vi ikke har endret på den avgiftsfrie summen på 200kr siden 70-tallet. De 200kr gjelder fra når pakken tas inn i landet, og da kan kursen ha endret seg siden du bestilte, så det er lurt å ha litt å gå på, så du ikke går på en smell. Kursen som brukes, settes av tollen, og gjelder for én uke av gangen.
Handler man varer som veier mindre enn 1,36kg tilsammen, vil man også kunne benytte seg av den billigste fraktmetoden på kun $4.00!! Og førstegangskjøpere kan også få $5.00 i rabatt ved det første kjøpet ved å bruke en av kodene til oss som har handlet før (min ligger i signaturen). Det gir litt ekstra kreditt til de som eier koden også, og når du har handlet der, vil du få en egen kode som andre kan benytte:)
Av produkter er det, som sagt, et hav å velge i. Den tråden vimsen85 linket til er veldig bra, men begynner etter hvert å bli ganske lang:o Mange kjøper søtning, som stevia o.l., hårprodukter og andre kroppsprodukter, te, krydder i større pakker, atkinsbarer, div melerstatninger til baking, ingredienser til hjemmelaget sjokolade... tja, det meste man måtte behøve her i livet i tillegg til det man finner i kjøtt/fisk/meieriprodukt/grønnsaksavdelingen på butikken:D
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.