< Tilbake til oversikten

Bare måå smake, bare en liten bit!

Anos sa for siden:

Jeg har aldri vært spesielt glad i mat, grunnen til at jeg har blitt overvektig er nok en blanding av gener og usunn mat - dog i liten mengde.

Etter at jeg begynte på lavkarbo er jeg plutselig blitt så svak for mat jeg ikke har lov å spise! Jeg synes jeg klarer meg forholdsvis bra, men når jeg er hos familien i helger og ferier, med fult hus, er det naturligvis masse god mat, og snop.

Hver gang jeg er hos foreldrene mine klarer jeg å ta en smakebit av noe!! Enten det er en liten seigmann eller et par skjeer med risgrøt.. Jeg har ikke falt ut av ketose av dette.

Spørsmålet mitt er om det kan stoppe eller senke vektnedgang, eller er det ok å ta en smakebit av og til? Faller dere også for fristelsen noen ganger?

Dolly sa for siden:

Det vil nok ikke stoppe vektnedgangen så lenge du klarer deg med en bit å ikke faller ut av ketose, men jeg er sånn at jeg ikke bare kan ta en liten bit, så jeg holder meg totalt unna...

Edla sa for siden:

Jeg er helt lik. jeg KLARER ikke å la være. men det holder med en sjokolade bit,seigman eller lignende. Hvis det ikke er tilgjengelig så fyser jeg ikke på det heller men når det vel er i hus, da kan jeg ikke la være. :S

Før ville jeg spist hele posen med seigmen, hele sjokoladen og så toppet det hele med an god bolle ostepop. Slik skal det aldri være igjen!

Dolsi sa for siden:

Holder meg totalt unna og det går bra det. Jo lengre jeg går uten sukker, jo mindre sug etter det :p

Elena sa for siden:

Jeg har vært på Lavkarbo / ketolyse siden slutten av Mars ca 2 mnd. Nå hender det jo jeg er steder der det serveres "karbo-mat" og godis. Jeg prøver å¨unngå det, men hender jo man bare MÅ

Men opplever stadig at jeg ikke har lyst på lenger, eller at en liten porsjon dessert er alt for søtt!

Heldigvis!

klinkekula sa for siden:

Jævla dritt. Har holdt på sånn jeg og nå de siste dagene. Har ikke ketostix, de skal handles inn idag! Så jeg er rett å slett spent om jeg er i ketose eller ikke nå ikveld. .GRRR

Anos sa for siden:

Ja, det er bare vanskelig periodevis, enkelte perioder så klarer jeg fint å holde meg unna den ene lille smakebiten, andre ganger er det helt umulig å la være! Men nå har vekten bare vippet opp og ned denne mnd, det har gitt meg motivasjon til å bli skikkelig streng!

LinLeia sa for siden:

Idag måtte jeg smake ei,-heller to,- eller tre pannekaker........ Vet ikke hva som skjedde. Første sprekk på 3mnd.:eek:

Dolsi sa for siden:

Min erfaring er at det er best ikke å smake.
Har akkurat bakt italienske baguetter til mann og sønn,men rører dem ikke selv :)

klinkekula sa for siden:

Sykt! :P

Foksy sa for siden:

Jeg klarer utrolig nok å holde meg helt unna, for første gang ever ifht "slankekurer"!
Var i bursdag på søndag, og tok med meg en plate sukkerfri sjokolade (sukkeralkoholer i den) som jeg spiste noen biter av, med noen jordbær og krem (med splenda) mens de andre spiste kake. Det fungerte helt utmerket, også føler jeg meg så mye bedre når jeg kommer hjem og kan tenke at jeg har vært flink:D

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.