< Tilbake til oversikten

"Sjokolade/nøttekuler"

Christinalchf sa for siden:

Hei hei!

Jeg er helt ny på dette, og gjør det egentlig kun for å sjekke ut hva som skjer med kroppen min om jeg lever strict på lavkarbo. I og med at jeg jobber som personlig trener, syns jeg det er greit å kjenne ting på kroppen selv- fremfor å bare lese meg til ting og deretter gi råd til folk som trenger hjelp.

Over til spørsmålet mitt:
Jeg eksperimenterte litt på kjøkkenet akkurat, og lurer på om noen kan fortelle meg om dette er noe jeg kan spise uten at det blir helt feil?

"Sjokolade/nøttekuler"
50g mandler
50g paranøtter
10g kokosmasse
60g cocosa exstra virgin
10 g yaconsirup
10 dråper stevia english toffee
50 g sukrin
20 g økologisk kakaopulver
30 g fløte

Mikset alt med stavmikser og har satt de i silikonformer i fryseren.

Jeg elsker sånne kuler! Jeg pleide å ha dadler i, men det går jo ikke lenger. Ser det ut som om jeg kan kose meg med 1/3 porsjon for eksempel i løpet av en dag?

Tusen takk for hjelpen på forhånd!

Mvh

Christina

Regret sa for siden:

Du skriver at din filosofi er egenkomponert og da er det kun du som kan avgjøre om du kan eller ikke kan spise det. Det er forsåvidt lavkarbo, men om du går på f.eks ketolyse, så vil 1/3 posjon av denne røra ganske mye da du kun har 15g karbo å gå på om dagen.

Nå finner jeg ikke ut hvor mye karbo det er i yacon og stevia, men totalen på resten blir 10g karbo.

lifejack sa for siden:

Det er sikkert noe du kan spise en gang i blant, men det bør kanskje ikke bli daglig.
Siden du er ny, tenkte jeg å linke til denne flotte nybegynnertråden, som inneholder masse nyttig info.
Og LCHF på 3 minutter er en veldig god oversikt i starten:)
Og velkommen hit forresten!!

Ninasju sa for siden:

Er yaconsirup og stevia english toffee noe man kan kjøpe i Norge?

nellie sa for siden:

Yaconsirup kan du få tak i på noen helsekostbutikker:) Stevia English toffee får du ikke tak i i Norge. Du kan bestille fra iHerb.com.

e84 sa for siden:

Både yacon og flytende stevia med ulike smaker får du på den fantastiske siden [url]www.iherb.com[/url]. Må advare deg dog, veldig lett å bli avhengig ;) hihi.. Bruk gjerne min rabattkode: VEG949 første gang du bestiller på iHerb, så får du $5 i avslag. Happy shopping! :)

Christinalchf sa for siden:

Tusen takk for svar dere!!

Jeg forstår også at jeg ikke burde spise det hver dag. Men jeg trener såpass hardt og mye at jeg er vant til å kunne spise myyye mat og også mye frukt etc og være veldig slank (Fett% på 15 eller noe). Så jeg tenker å spise litt lavkarbovafler, "sjokolade" etc en liten periode hvertfall, ellers tror jeg at jeg blir gal.. Haha :) Så får vi se etterhvert. Hvor lenge bør jeg gjøre dette før jeg begynne rå føle meg ordentlig bra og få nok energi igjen? (Spiser syke mengder mat nå, siden jeg føler at noe mangler hele tiden...)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.