Hei! Kan noen være så snill å svare meg på om det er greit å spise disse på lavkarbo? Ja, jeg vet det er best å holde seg unna alt søtt, men har lyst på noe søtt nå..
Dette er innholdet:
Næringsindhold per servering 40 gr 35 styk: 80 kalorier, 0 gr fedt, 0 g natrium, 0 mg kolesterol, 37 gr kulhydrater heraf 5 gr effektive kulhydrater, 8 gr kostfibre, 0 gr sukker, 24 gr Splenda, 0 gr protein.
Uten at jeg skal være bombesikker tipper jeg det er 5 gr. pr. 100 i de. Tell med dem i regnskapet, og vær forberedt på at magen kan reagere på søtstoffene...
Hmm..dette visste jeg virkelig ikke altså.. fant det på engelsk også:
Nutrition Facts
Serving Size 35 Pieces (40g)
Servings Per Container About 2
Calories 80
Total Fat 0g
Sodium 0mg
Total Carbohydrates 37g*
Dietary Fiber 8g*
Sugar Alcohol 24g*
Protein 0g
Ingredients: Maltitol, Maltitol Syrup, Polydextrose, Modified Food Starch, Contains 2% or less of the following: Sucralose, Citric Acid, Natural and Artificial Flavors, Color Added, Red 40, Yellow 5&6, Red 40 Lake, Blue 2 Lake, Yellow 5&6 Lake, Blue 1, Tapioca Dextrin, Beeswax, Carnauba Wax, Confectioner's Glaze, Salt.
Jeg trodde man skulle trekke fra sukkeralkohol generelt.. her ligger jo splenda inne i sukkeralkohol..
Det står veldig forskjellig ja. Blir forvirret selv jeg, så kan ikke gi deg et godt svar:p Man skal jo ikke regne alle karbene i splenda heller. Nei.. Tror ikke det er noen som vet noe sikkert med disse søtstoffene.
Jeg ser at på pakka så står det som den på engelsk..syns det var kjempe gode jeg:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.