< Tilbake til oversikten

Sukkerfri Jelly beans

Jes_1 sa for siden:

Hei! Kan noen være så snill å svare meg på om det er greit å spise disse på lavkarbo? Ja, jeg vet det er best å holde seg unna alt søtt, men har lyst på noe søtt nå..

Dette er innholdet:
Næringsindhold per servering 40 gr 35 styk: 80 kalorier, 0 gr fedt, 0 g natrium, 0 mg kolesterol, 37 gr kulhydrater heraf 5 gr effektive kulhydrater, 8 gr kostfibre, 0 gr sukker, 24 gr Splenda, 0 gr protein.

&lt;insert_scary_name_here&gt; sa for siden:

Uten at jeg skal være bombesikker tipper jeg det er 5 gr. pr. 100 i de. Tell med dem i regnskapet, og vær forberedt på at magen kan reagere på søtstoffene...

nellie sa for siden:

Nei. Splendakarber skal regnes med.

Jes_1 sa for siden:

Spelda også? Trodde det var utenom jeg?
Jeg reagerer aldri på søtstoffer..kan spise til jeg sprekker

nellie sa for siden:

Yes.. Det er sukrin som har 0 kh. Men det er fint å bruke splenda fordi at det er såpass søtt, så man trenger liksom ikke så mye.

Jes_1 sa for siden:

Hmm..dette visste jeg virkelig ikke altså.. fant det på engelsk også:

Nutrition Facts
Serving Size 35 Pieces (40g)
Servings Per Container About 2
Calories 80
Total Fat 0g
Sodium 0mg
Total Carbohydrates 37g*
Dietary Fiber 8g*
Sugar Alcohol 24g*
Protein 0g
Ingredients: Maltitol, Maltitol Syrup, Polydextrose, Modified Food Starch, Contains 2% or less of the following: Sucralose, Citric Acid, Natural and Artificial Flavors, Color Added, Red 40, Yellow 5&6, Red 40 Lake, Blue 2 Lake, Yellow 5&6 Lake, Blue 1, Tapioca Dextrin, Beeswax, Carnauba Wax, Confectioner's Glaze, Salt.

Jeg trodde man skulle trekke fra sukkeralkohol generelt.. her ligger jo splenda inne i sukkeralkohol..

nellie sa for siden:

Her står det jo at den inneholder 2 % eller mindre av sucralose. I den første du har lagt inn står det 24 gram splenda pr 40 gram.

nellie sa for siden:

Også står det nærmere forklart i innlegg nummer 10 i den tråden:)

nellie sa for siden:

Det står veldig forskjellig ja. Blir forvirret selv jeg, så kan ikke gi deg et godt svar:p Man skal jo ikke regne alle karbene i splenda heller. Nei.. Tror ikke det er noen som vet noe sikkert med disse søtstoffene.

Notabella sa for siden:

De smaker æsj, åsså er de superlette å reagere på :/. Smaker rent splenda + litt falsk smak. angrer på at jeg brukte penger på de :p

Jes_1 sa for siden:

Jeg ser at på pakka så står det som den på engelsk..syns det var kjempe gode jeg:)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.