Marianne sin ide. Og jeg gidder ikke vente til hun har laget tråden, jeg bare begynner jeg. Både fedonisten og Marianne skal kjøpe påskeblomster i dag.
[font=Comic Sans MS][/font]
Jeg må få anbefale avskårne påskeliljer. De ser så unselige ut der de ligger i buttikken, i bunter, uten vann. Men de blir så fine når du får satt dem i vann og de springer ut!!!! Også er det rimelig også, jeg betalte 1,5 kr per stykk i forrige uke.
God idè Guro! Jeg så dem lå der i kasser, når jeg tittet innom blomsterbutikk da jeg var på jobb på lørdag. Hadde ikke med penger, så jeg bare snoket. De så jo ikke så enormt fascinerende...så dette tipset var bra!
Da blir det kanskje:
[color=darkorange][/color]
Påskeliljer i kjøkkenvinduet (fullt av dem)
Avskårne påskeliljer på bordet mellom de to stolene
Tulipanbukett i rosa på sofabordet
[color=darkorange][/color]
Ha også lyst på en oppsats/dekorasjon, men da tror jeg at jeg har brukt nok penger...:cool:
En stor bukett gule tulipaner skaper påskestemning. Hva med å lage en vakker dekorasjon med tulipaner og “gåsunger”? Sett våren i vasen, kjøp en bukett tulipaner. Tulipanene du kjøper i Norge er norskproduserte. De norske gartnerne importerer tulipanløk fra Holland og driver de frem i norske gartnerier. Det gjør at tulipanene har kort vei fra gartneren til vasen i din stue. Dermed du kan nyte tulipanene lenger, lover man i Opplysningskontoret for blomster.
Bruk en ren vase og snitt blomstene slik at de lettere suger opp vann. La innpakningen være på og la tulipanene stå kjølig i et par timer. Så kan du fjerne innpakningen og sette vasen der du vil. Tulipaner er tørste blomster - husk derfor å etterfylle vann. Unngå direkte sollys. Husk også at tulipanene ikke trives i nærheten av frukt. Tulipanenes modningsprosess fremskyndes av etylengassen som frukten avgir. Til slutt: Sett tulipanene kjølig om natten, så varer de lenger.
Nikker med hodet
En bukett påskeliljer er for mange en selvfølge når påsken starter. Eller hva med påskeliljer i potter? Tete-à-tete er en populær variant. Påskeliljer som står på løk, står kanskje ikke så lenge, men de er vakre. Nyt dem i den tiden du har dem. Alle påskeliljer nikker med hodet og derfor kalles de narsisser. Navnet har den fått fra den greske guden Narcissus, som forelsket seg i sitt eget speilbilde i vannet.
Pyntet husfred
Husfreden har ikke noen blomster å smykke seg med. Men med noen søte små påskekyllinger i det grønne, blir den riktig så påskefin. Husfred er nøysom, men den liker seg alle best i et nordvendt vindu. I varmen trenger den vanning ofte og helst på skålen. Må ikke tørkes ut.
.... stor bukket med rustrøde, gule og eggeskalfarga tuliper på kjøkkenbordet og minipåskeliljer i potte i kjøkkenvinduet er så langt jeg har kommet.
Onsdag etter trening får være tidspunktet for å handle blomster.
[img]http://www.tinde.no/Resource/639/Media/3446/MAGARTICLE[/img]
PÅ STEINBUNN: Klassiske narsisser, også kalt påske- og pinseliljer, satt opp på en ny måte: Ta to flate steiner og plasser blomsterstilken i mellom. Bind en snor omkring, som om det var en pakke
Vedlagte bilde er avskårne påskeliljer for 30kr.
[font=Comic Sans MS][/font] Påskebusk
Så noen som pyntet grener med lubne gåsunger med litt gule fjær, det var fint. Selv har vi påskebusk, masse kvister med gåsunger og litt bjørk med masse selvmalt egg hengede på.
Jeg har vært å kjøpt mer påskeliljer. Første bildet er de fra blomsterbutikken til 26,- per bunt, neste er fra Rimi til 14,90 per bunt, og siste bilde er 2 bunter jeg kjøpte i Sverige fredag til 15,-per bunt. De ser så tragiske ut i butikken, at mange ikke skjønner hvor fine de er, derfor føler jeg at jeg må misjonere litt.
HEIII! Da vil jeg å væme - for jeg har jobbet i blomsterbutikk før jeg!! :ja: Kan både phalanopsis, hypocurta radikans, allium, kengurufot, gerbera, anthurium - og sikkert mye annet også :ja:
[color=magenta][/color] Åsså har jeg jobba på gartneri også jeg (Hagesenter) - så det er bare å sette i gang!! Kanskje vi kan starte no' sånt som
[color=magenta][/color] "MGF blomster, interiør, galleri, akupunktur og kopping"
[color=magenta][/color]
[color=magenta][/color] Fedonisten tenker videre på den ideen
Hadde vært utrolig koselig altså .... drømme
Men jeg skulle 'blotte meg' litt for Marianne jeg da ... :D
Fedonisten - det hadde virkelig vært noe! Jeg kunne gjerne tenkt meg å jobbe sammen med dere!
[color=darkorange][/color] Leirfivel er en eller annen vanlig norsk viltvoksende blomst som vokser i våtmark (leir.....); husker ikke sikkert men: hvitveis/blåveis/ballblom???
[color=darkorange][/color] Så flott guro! Jeg har også bilder: Det ble hjemmesydde påskekyllinger på kvistene med gåsunger (ja, nå har ikke gåsungene sprunget ut ennå da), ranunkler i gult og hvitt, og så ble det store bjørkekvister i en krukke. Der har jeg ikke fått surret meg til å satt på fjærer ennå, for det var så plundrete... [color=#ff8c00][/color] Filler'n - få'kke lagt inn bilder nå...
Men på kjøkkenbordet står det to potter med påskeliljer. I morgen, hvis jeg jobber hjemmefra og ikke går på kontoret, kan det hende jeg tar min nye sykkel, elegant blå og grå, og sykler inn til sentrum for å handle påsketulipaner til meg og pusekatten. Vi trenger det, synes vi. Kanskje tulipaner og roser - gule av begge deler. Det blir ganske så flotte og påskete buketter.
Jeg har en diger gullfiskbolle (uten fisk) full av påskeliljer på spisebordet. Har tatt bilde a'n og alt og SÅ FÅR JEG IKKE LAGT DET INN HER!!! Grrrrrrrrrr. :realmad: :sint:
Men fine er'em, da.
Når jeg hang over en slik en på Mestergrønn og siklet, så jeg at den ikke skulle stå i direkte sol... [color=#ff8c00][/color] Jeg får heller ikke lagt inn bilder her lengre!!! Jeg tror det er noe med innstillingen på maskinen - HJELP!!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.