Dolsi sa for siden:
Hva spiser dere på lavkarbobrødet og lavkarboknekkebrødet?
Har til nå spist en del ridderost, men nå kjenner jeg at jeg er lei av det.
Håper på mange gode tips til godt pålegg med lite karbo :p
Dolsi sa for siden:
Hva spiser dere på lavkarbobrødet og lavkarboknekkebrødet?
Har til nå spist en del ridderost, men nå kjenner jeg at jeg er lei av det.
Håper på mange gode tips til godt pålegg med lite karbo :p
lifejack sa for siden:
Alt av fårepølser/pepperoni etc og skinker, gjerne kombinert med hjemmelaget majones eller pesto. Avocado, cottage cheese...
Yonah sa for siden:
Jeg er veldig glad i ost, brie, blå castello, hvit castello, jarlsberg...
Ellers blir det kokte egg, salami, leverpostei( sjekk karboinnhoildet, men first price og finnsbråten gullpostei er greie), skivet kald kyllingfilèt, tunfisk.
Eggesalat, skinkesalater o.l. du lager selv med majonesbase er godt og fett.
Jeg spiser pålegg med brød som regel, for ellers blir det for mye brød.
Dolsi sa for siden:
Så da er det greit å spise spekepølse på lavkarbo?
Hva med fenalår og spekeskinke ?
kjenner at jeg hungrer etter noe salt nå
e84 sa for siden:
cottage cheese i lange baner ( er den store favoritten! ), alt av ost: brie, blå castello, ridder, norvegia osv., rent kjøttpålegg ( skinke, kylling, kalkun ), rekesalat, egg, tunfisk. masse å velge mellom :)
Yonah sa for siden:
Du må jo lese på næringsinnholdet da, for å se hvor mye karber det er i pølsene, det varierer med produsent. Men jeg har i allefall gått ned i vekt ved å spise spekeølse og får ikke økt blodsukker av det.
Olive Oil sa for siden:
Varmrøkt makrell med hjemmelaget majones er favoritten min for tiden. :)
Livsglede sa for siden:
Hva med å lage deg en skål med eggesalat av majones, egg og purreløk evt. putte i reker om du tåler det, men supergodt uten også. Makrell i tomat den store boksen, spe den ut med majones og ha i litt finhakka rødløk, nam,nam:D:D så har du til flere skiver.
wafle4 sa for siden:
Spekemat er ypperlig og veldig godt sammen med eggesalat. Reker med meierismør og masse majones er også godt. Både ferske og de på lake er gode synes jeg.
Dolsi sa for siden:
Sikkert fin lavkarbomat det. liker verken majones, reker eller makrell i tomat jeg da. Litt sær sånn.
TrillTrall sa for siden:
Det finnes jo smøreoster med masse forskjellige smaker. :) Selv har jeg for tiden dilla på smøreost med urter og lasser på med paprika oppå. :sikle: Tubeoster smaker bare salt synes jeg, men de i små esker er kjempegode.
Ellers elsker jeg makrell i tomat, men det var uaktuelt for deg så jeg. :) Sukkerfritt peanuttsmør med litt sukkerfritt bringebærsyltetøy er noe jeg unner meg en sjelden gang - jeg er alt for glad i det egentlig! :)
Smør, jarlsberg og sukkerfritt bringebærsyltetøy, evt. kaviar om jeg er saltsugen (oppå osten altså), er godt og lettvint.
lucifine sa for siden:
Eggerøre, laks, kokte egg, tubeost, smøreost, roastbeef eller andre kjøttpålegg..?
Antoinette6 sa for siden:
Delikat rekesalat !!! En sikker vinner !!
Dolsi sa for siden:
Mange gode tips jer ser jeg så, ingen grunn til å spise ridderost nå.
Kjenner at jeg er ganske så lei av lavkarbobrødet også akkurat nå, så i dag skal jeg bake Nannahs knekkebrød og så skal jeg kjøpe meg masse godt pålegg :D
Antoinette6 sa for siden:
Du kommer IKKE til å angre !!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.