< Tilbake til oversikten

Dr. Fedon Lindberg-brød

Nunne Mor sa for siden:

Noen som veit hvor mange karbohydrater det er pr brødskive i fedonbrødet?

Ingredienser: Vann, byggmel, sammalt rug, hvetegluten, høy amylose maisstivelse, soyaflak, solsikkekjerner (8%), linfrø, soyaprotein, gjær, olivenolje, sesamfrø, tørket surdeig, fruktose, salt, og johannesbrødkjernemel.

Næringsinnhold: 100 g brød gir 1026 kJ (245 kcal), og inneholder ca. 18,7 g protein, 18,2 g karbohydrat, 9,7 g kostfiber og 10,7 g fett. Vekt ca. 600 g.

Bravo sa for siden:

Det kommer jo an på hvor mye en brødskive du skjærer, veier.
Alternativt så kan du skjære den i skiver i maskinen i butikken, veie hele brødet når du kommer hjem (de skriver jo at brødet veier ca 600g, men jeg ville veid det selv for å være sikker), gange opp ant. karbohydrater i hele brødet og dele på antall skiver du fikk, så slipper du å veie hver gang..slitsomt.

marjusen sa for siden:

det er ca 5 kh pr skive om du bruker brødskjæreren på butikken.

David sa for siden:

Det er jo 18 g pr 100, så da er det bare å veie, og å gange med 0,18... ;-)

Nunne Mor sa for siden:

Ok, takk for svar!!

Da får det bli fedon brød når jeg skal kose meg litt ekstra med brød... :p

Ikke hverdagskost for meg helt enda...

Bestemamma sa for siden:

Jeg skjærer tre skiver Fedon brød....de blir 100g. til sammen.... :)

kokkemor sa for siden:

Jeg beregner 6g per skive ved kutting på maskin i butikk. Kontrollveide første gangen jeg kjøpte det.

Maylinn26 sa for siden:

Jeg kontroll veide skivene mine helt til jeg fikk teken på det:) Jeg kutter utrolig tynne skiver, å har heller masse pålegg på. Da kommer en skive på 3 karber med pålegg:) Om man ligger under 50 karber om dagen slik som jeg gjør, så er jo ikke det så mye:)

Maylinn26 sa for siden:

Fedon brød i tynne skiver er lov snuppa mi! I hvertfall i dietten din;)

(Ps. Jeg kjenner Nunnemor!:p)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.