Jeg er usikker på om det er punsj det kalles, men du har sikkert sett det i bakerier. De er runde og flate med diameter på ca 8cm, lagd av kakao og noe, dekket av kokos over og under og rullet i marsipan, som gir dem en slags marsipankant.
Det jeg lurer på er om noen har en lavkarbooppskrift på disse? Har søkt overalt på nett, men finner ikke en gang en høykarboversjon som jeg kan gjøre om selv.
Dere får bare unnskylde at jeg lager en hel tråd om dette... er jo ikke store greiene jeg lurer på, men fant ikke noen annen måte.
Vet hva du mener - husker de punsjkakene fra da jeg var yngre selv... MEn aner ikke hvor du finner oppskrift. Spiste mudcake i helga og det ligner litt på smaken og konsistensen... men dessverre kan jeg ikke hjelpe deg med punsj-oppskrifte foreløpig ihvertfall ;)
Har funnet massevis av punsjboller, derbilant her: forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29872 - men er disse altså det samme som de jeg beskriver? Jeg burde vel i grunn vite det, men det er ikke helt greit å si hva det som ikke er marsipan og kokos er lagd av. :P
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.