Jeg elsker brokkoli og kan spise mye av det. Jeg har egentlig ikke tenkt over at det er noe særlig karbohydrater i det, men så viser det seg at det er rundt 3 pr 100 gram. Og jeg spiser ca 1/2 brokkoli noe jeg er ganske sikker på er over 100 gram. Bør jeg være forsiktig med å spise for mye av det? Synes det er en god erstatning for potet. Lurer også på hvor mye grensen er for hvor mange karbohydrater man bør få i seg pr dag på ketolysekuren?
Har forresten bestilt boka "slank med ketolysekuren" og gleder meg til å lese den:)
1/2 brokkoli er null problem, bare kjør på. Spiser ofte det selv også, og jeg tror det blir ca det til middag i dag. Elsker brokkoli stekt i smør. :sikle: Du skal heller få noe annet råd hvis du øker til kilovis med brokkoli. :geip: Eller spiser brokkoli i stedet for fett.
Har glemt litt av ketolysereglene, men det er vel 15-20g daglig den første måneden og så kan man øke litt etterpå hvis man vil, opp til ca 50g karbohydrater per dag hvis man fortsatt er i ketose og går ned i vekt.
1/2 brokkoli er vel rundt 200g (varierer selvsagt veeeldig), men det er definitivt ikke der du bør begynne å "kutte" karber, for å si det sånn. Karbohydratene på ketolyse anbefales jo å komme fra grønnsaker (og litt melkeprodukter vel), så da er du på god vei;) Men det er jo lurt å variere grønnsakene så mye man kan, både for ikke å gå lei, og for å få i seg flere sunne stoffer, vitaminer, mineraler og slikt:)
Brokkoli er vel sunt? Bedre og spise for mye brokkoli enn atkins-barer (som jeg ofte ender opp med å gjøre...:o)
Sukk... jeg er så lei av å tenke så mye på mat... MÅ man spise hver dag egentlig? ;)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.