< Tilbake til oversikten

usikker,trenger hjelp!

Helena sa for siden:

Jeg tenkte jeg skulle prøve de berømte pannekakene som alle skryter slik av,men så lurte jeg på om jeg kan spise de til frokost på introduksjonen?Så lenge jeg holder meg innen 20 g karbo pr dag så har det vel ingenting å si,stopper det vektnedgang? De inneholder jo 6 karb,noe som fungerer bra til frokost.Litt lei av egg nå..spist det i en og en halv mnd..hehe

Skorpia sa for siden:

vet ikke hvilke pannekaker du snakker om,men regner med at det er Atkins sine.
Hvis du erstatter noe av soyamelet med soyaprotein vil du også få mindre karbo. Bare tell karbo du:)

Helena sa for siden:

beklager,kom ikke på navnet,men jeg mente MHM sine pannekaker.. tenkte jeg skulle prøve det,men redd jeg stopper å gå ned i vekt..man kan jo spise det på vedvarende og derfor lurer jeg på om så lenge jeg holder meg til 20 g så kan jeg spise det,eller???

mofe sa for siden:

Du går på induksjonen? For da må du titte litt på om ingrediensene er lovlig iflg. Atkins.. Husker jeg ingrediensene da..? 3 egg.. halvt beger CC.. havregryn?

Du kan jo evt. droppe havregrynene, den blir like god for det :)

Prøv deg frem, du! Hvis vektnedgangen stopper opp, så kan du jo kutte ut pannekaka :) Men hva skal du spise til da? Jeg har laget den endel ganger, og synes ikke den er så god i "seg selv", men best sammen med jorbær og rømme slurp :rolleyes:

Skorpia sa for siden:

oppskriften står jo i boka,den nye slankerevolusjonen

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Med Atkins filosofi bør du ha boka,og den finnes i paperback til en hundrelapp nå.

Helena sa for siden:

wow..det var da ampert Skorpia...:eek: Jeg har boka,men jeg har ikke sett på de oppskriftene på lenge..beklager,bare et spm... jeg lurte bare på om det ville stoppe vekt nedgangen så lenge jeg holdt meg under grensa.

Men uansett..takk for svar :o

mofe sa for siden:

Skorpia.. Du snakker om i journalen din om at du er sær.. Kanskje du ville ha blitt oppfattet som litt mindre sær, om du brukte litt færre utropstegn, f.eks?

Skorpia sa for siden:

Telle karbo bare.Vet ikke hva MHMS PANNEKAKER INNEHOLDER JEG?

OG PS:MIN FILOSOFI ER Å HOLDE KUREN STORT SETT MEN SMÅSKEIE UT EN DAG I UKA.

Men da er poenget at man skeier ut med f.eks.potet,hamburger,pasta el.Noen kan kanskje ta seg en sjokolade eller brus,men det har jeg forbudt kroppen min fordi jeg kan ikke stoppe dersom jeg starter.Sånn er det med den saken.:cool:

Skorpia sa for siden:

:) Hehe,ramla jeg over utropstegnet;)
¨
Nåja,men jeg liker å være litt sær nå og da da:-) med eller uten utorpstegn:D :cool:

Alfie sa for siden:

Hei Helena, jeg sjekka ut MHM sine pannekaker i går. Er på induksjon jeg og - tenkte ikke over før jeg satt der med munnen full av blåbærpannekake (mmm) at jeg ikke skal spise ferskost (cottage cheese) og at blåbær har mye mer karbo enn f.eks. bringebær. Pannekaka smakte deilig, den, men jeg følte meg kjempeteit og tilsvarende oppblåst og fæl i timesvis etterpå. Så jeg kommer nok til å stå over den frokostbomba til jeg er over på vedvarende vekttap (og det er 9 kg igjen før jeg kommer dit).
Men godt var det ;)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.