< Tilbake til oversikten

Sunt og Grovt

Higu83 sa for siden:

Hei på dere ;)
Jeg kjøpte en brød i butikken i dag. som er fra ett bakeri butikken får brød fra. det heter Sunt og Grovt med færre karbohydrater. Det ligger i en lilla pose. Det jeg lurer på er om noen her inne vet hvilket brød jeg mener og om man kommer inn i ketosen når jeg spiser detta brødet? Deter 22g karbo pr 100gr og sukkerarter0,7. så deter jo en del mindre karbo en vanligbrød. Det var kjempe godt og håper litt på at jeg kan spise det når jeg nå er igang med ketolysekuren igjen ;)

Nerthus sa for siden:

Du får legge det inn i karboregnskapet ditt pr dag. Brødet har jo halvparten så mye karbo som vanlig brød - så det er bedre enn det vanlige! Du trenger ikke spise så mye av det heller da kanskje..
Det er karboantallet som bestemmer ketose eller ikke - ikke nødvendigvis HVOR de kommer fra :) Det er jo 22 gram karbo pr 100 gram - ketolyse/ketogent ligger jo rundt 20 - så så mange tynne skiver blir det vel ikke pr dag om du ønsker og være i ketose.
Nå har vi jo forskjellige nivå for karboinntak og ketose - så du får bare prøve deg fram:)

Kitt sa for siden:

Fedon- brødet hos Rema har vel bare 18karber, så vidt jeg husker.
Om man gjerne vil ha en kjøpe- skive i ny og ne', mener jeg!;)

arnakristin sa for siden:

…men jeg ville ikke spist dette brødet på Ketolysekuren, hadde ventet til jeg var på vedlikehold.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.