Igjen da så anbefaler han ukritisk folk som trener uhorvelig mye hver dag og spise MINDRE for å gå ned i vekt...
I tillegg synes jeg denne var litt interessant:
Tror ikke Marian helt har satt seg inn i hva lavkarbo er... for mye karbo og altfor lite fett ser det ut til å være i dette kostholdet - og det er jo ikke særlig rart da at man ikke får noe energi...
I tillegg med en BMI på 20 burde hun kanskje vurdere og spise MER mat??
Jeg er en dame på 30 år som ønsker å gå ned 5-8 kilo. Jeg er 158 ca og veier 66 kilo. Jeg går ca 45 min tilsammen hver dag på å gå til å fra jobb, pluss at jeg går turer etter jobb av og til (2-3 dager i uka) Men problemet er at jeg går bare opp i vekt !!! Hva gjør jeg galt. Spiser 3-5 skiver i løpet av en dag, pasta salat til lunsj pluss ett rundstykke og middag når jeg kommer hjem. Drikker mye vann. Første måltidet mitt er 05.30 og jeg prøver og ikke spise etter kl 19. Vær så snill å hjelp meg!!!"
Hei, Du bør redusere inntaket av mat noe, samtidig med at du fortsetter å være fysisk aktiv. Da vil du oppnå dine ønskede resultater. Lykke til! Hilsen Christian A. Drevon
Ikke bare burde Drevon satt seg inn i insulinets funksjon, men å anbefale å spise enda mindre er jo helt på trynet.
Hun spiser jo ikke for mye, hun spiser feil.
Og så ber han folk om å SLUTTE å spise kosttilskudd? Noen som ikke har fått med seg at grønnsaker og frukt i butikken har halvparten av vitaminene og mineralene som slow food har.
"Du bruker masse penger på unødvendig kosttilskudd som helsemessig er mye mindre gunstig enn et sunt kosthold. Du vil ha en vinn/vinn situasjon både for helsa og lommeboka om du følger mine råd."
D'uh, selvfølgelig er det bedre å få mikronæringsstoffene fra maten, men det er sjeldent skadelig å ta multivitaminer og slikt i tillegg.
Her blir kostholds"ekspert" Vibeke Bugge grillet så til de grader for hennes famøse innslag på TV om hvor ille steinalderdietten er. Synes det var lærerikt, interessant og underholdende.
Vibeke Bugge er forøvrig aktuell som kostholds"ekspert" for matprat og har kommet med revolusjonerende ideer innen fagområdet som "mer fullkornsprodukter" "mindre mettet fett" "færre kalorier" "bruk de nye nasjonale kostrådene fra Helsedirektoratet. " osv
Sitat 1:
"Når vi øker den fysiske sktiviteten vil også mengden mat vi spiser øke"
Dette svarte altså Drevon.
Er det ikke da litt selvmotsigende at han ber folk trene mer og spise mindre for å gå ned i vekt?
Sitat 2:
"Jeg vil fraråde deg å bruke både proteintilskudd og keratin. Det hjelper ikke noe av betydning, er dyrt, smaker vondt og gir ingen helseeffekt"
Jeg undres på om det er slik at proteinpulver smaker vondt for alle, eller om dette er noe Drevon synes?
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.