< Tilbake til oversikten

Marinert ost

Engledans sa for siden:

Sitter og småkikker på tv en. Der var det nettopp en reklame for marinert ost. Det må da være en genial måte å få i seg fett på. Noen som har marinert ost selv?

nellie sa for siden:

Ja, marinerer gulost og fetaist støtt og stadig:) Namnam.
Boksene med ferdigmarinert gulost er ran..

Kitt sa for siden:

Jeg kjøper Remas billigost(Landlord 1kg) eller ost i Sverige og skjærer i små terninger, kutter opp massemassemasse hvitløk og chili med stavmikserbollen, heller alt i en isboks, tilsetter rapsolje til alt er dekket og lar stå i kjøleskapet noen uker. Rører litt av og til!
Holder seg i evigheter og blir nesten bare bedre med tiden!:sikle:

Og her er Gerds variant av min!

nellie sa for siden:

Hmmm. jeg har en boks stående som er mange måneder gammel. Den er kanskje ikke noe særlig, eller? Er vel 3-4 måneder:p

Engledans sa for siden:

Ja, det blir dyrt i lengden, skal en snackse på det hver dag...... kan du ikke dele hvordan du gjør det?

Kitt sa for siden:

Ikke noe problem. Spiste nettopp opp resten av den jeg laget i romjulen!:D

nellie sa for siden:

Sånn som Kitt gjør det:)

nellie sa for siden:

Njaaa. skeptisk:p har ikke turt å åpne boksen på noen måneder engang:p Får vel prøve.

Nerthus sa for siden:

Lukte på - lukter det greit - smake på ;)

Engledans sa for siden:

Etter at jeg hadde skrevet siste innlegg, så jeg at Kitt allerede har delt.Beklager, er litt overivrig:D

nellie sa for siden:

Kanskje ta litt hensyn til eventuelle fargeforandringer også?:p
Jeg liker ikke å kaste mat...

Kitt sa for siden:

Blir utrolig godt! :sikle:

Må nesten gjemme boksen når nabojenta kommer, ellers eter hun opp alt. 17 år gammel med PCOS, liker maten min, ja!:hearts:

Kitt sa for siden:

Ser godt ut, men tror olivenolje ikke ville falle i smak her i huset! For mye smak i seg selv, liksom!:p

Engledans sa for siden:

Dere får slå dere sammen på lavkarbo.
Tusen takk for at du deler. Dette skal jeg prøve. Sliter med å få i meg fett.

nellie sa for siden:

Jeg hadde nok byttet ut olivenoljen med rapsolje, ja..

Kitt sa for siden:

Har slått oss sammen for lengst! Eller, det var jeg som fikk henne til gynekolog med mistanke om PCOS og insulinresistens. Og gjett om jeg hadde rett!:eek:
Nå har moren hennes fått påvist cøliaki, så nå blir det enda mer nabo- lavkarbo- mat!:D

Greit å lure fettet inn der man kan. Elsker marinert ost med olje over salaten min eller til stekte grønnsaker. Tar litt cocosa i teen på kalde dager og prøver å velge de fete alternativene. går bra i perioder, ikke så flink i andre!:p

Engledans sa for siden:

Så flott samarbeid da. Heldige jenta som har deg til nabo. Godt å få hjelp i så ung alder.

Kitt sa for siden:

Veldig glad det gikk et lys opp for meg da hun brått fikk endret menstruasjon. Hun besvimte på skolen pga smerte, kastet opp etc, noe hun aldri hadde gjort før. Dette kombinert med moderat overvekt til tross for MYE fysisk aktivitet og sunn kost, fikk meg til å foreslå dr. Willumsen for moren, som heldigvis bestilte time så fort hun kunne.:)

Jenta vil bli politi og hadde det gått så lang som til at hun hade fått en dia2- diganose, hadde hun ikke kommet inn på politihøyskolen!:eek:
Også greit å vite i forhold til evnt barn på et senere tidspunkt!

Så vi koser oss med lavkarbo- mat og syns vi er heldige som har hverandre!:love:

Kanutten sa for siden:

Jeg kjøper av disse oljene.. De er ferdige smakstilsatte, det er bare å tømme dem over osten. Ferdigmat! :p Men det koster nesten like mye å lage dem.

Engledans sa for siden:

Jeg har urtehage ute, og har planer om å bruke de mye mer enn det jeg gjør.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.