cola sa for siden:
nybegynner her...men på denja sin italienske salaat så står det 5,6g karb pr 100 gram, herav sukker 5,5. vil det si at det bare er 0.1 karb? eller har jeg misforstått helt?:)
cola sa for siden:
nybegynner her...men på denja sin italienske salaat så står det 5,6g karb pr 100 gram, herav sukker 5,5. vil det si at det bare er 0.1 karb? eller har jeg misforstått helt?:)
Nerthus sa for siden:
Du har misforstått - det ER 5.6 gram karbo i 100 gram italiensk :) Av disse er 5.5 sukker, resten kan feks være stivelse sannsynligvis. Det er kun sukkerALKOHOLER du kan trekke fra karboregnskapet på et lavkarbokosthold - fordi sukkeralkoholer vanligvis ikke påvirker blodsukkeret i særlig grad :)
Jeg spiser glatt italiensk salat innimellom - fint tilbehør til grillmat. Enda bedre og lage selv selvfølgelig ;)
arnakristin sa for siden:
Hei,
Ja, her har du helt klart misforstått… du kan ikke trekke i fra sukkerinnholdet bare sukkeralkoholer og det gjelder stor sett bare i “sukkerfrie” varer/godterier…
Sukkerarter=sukker
[color=#000000][/color]
I den salaten må du regne med alle 5,6 kh pr 100 g varer.
knh sa for siden:
Det er 5,6 kh slik som det står på pakken :)
Det er kun noen typer sukkeralkoholer som evt kan trekkes fra... og i såfall står det: herav sukkeralkoholer/polyoler e.l.
cola sa for siden:
ah ok:) takk!
Perleblomsten sa for siden:
lag heller din egen, kålhode, rømme,dijon sennep, saft fra sitron, skinke(pass på karbs i skinken og sukkerinnhold) litt raspet gulrot:)
Jeg har ikke noe opprskrift bare blander etter hvor mye jeg trenger og hva jeg vil ha av smak
Yonah sa for siden:
Hjemmelaget italiensk salat er mye bedre ja! Jeg lager den med masse skinke.
Men på tur, så kjøper jeg i blandt coop sin italienske salat( den i rund boks) og spiser med masse kokt skinke på nannahs knekkebrød( siden de holder seg i tett boks er de geniale å ha liggende i en liten boks i veska, så kan man fikse nødmat om man blir invitert på lunsj el.l.)
Nerthus sa for siden:
Har kjøpt kål - nå blir det italiensk i morgen!
surflover sa for siden:
Jammen ser det ikke vanskelig ut! denen skal jeg prøve meg på ;)
Takk!
Antoinette6 sa for siden:
Rekesalaten til Delikat har 2 kh pr 100 gram. Jeg ELSKER rekesalat !!! :love:
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.