Etter at jeg begynte med lavkarbomat har jeg fått sterke menssmeter som starter 14 dager før mensen. Smertene er såpass sterke at jeg må ty til paracet flere ganger om dagen. Jeg har lest her inne på forum at mange får mer mens, mindre mens og at enkelte får sterkere menssmerter, mens andre får mindre. Jeg vil tro at hormonbalansen i kroppen begyner å normalisere seg, men alikevel er dette veldig plansomt og ikke minst vondt. Er det flere som har fått mer smerter og som har de hele 14 dager i strekk for mensen? I mine yngre dager hadde jeg sterke menssmerter når jeg fikk mensen, men dette bedret seg etter at jeg fikk barn. Nå er det virkelig ille.
Vil dette bedre seg etter hvert? Jeg håper det løser seg for meg og at jeg slipper å ha disse færle smertene. Jeg må for sikkerhets skyld opplyse om at jeg ikke er gravid;)
Ingen erfaring med akkurat det, men har opplevd at hele syklusen min har snudd seg når hormonene kom i balanse.
Og så ville jeg bare tipse deg om Naproxen som kan kjøpes reseptfritt på apoteket, fungerer mye bedre enn paracet på menssmerter
Så i en annen tråd her (som jeg ikke finner nå ment tror det er iherb-tråden) inne at te av bringebærblad eller kapsler med brinebærbladekstrakt skal være effektivt mot dette. Jeg har ikke prøvd det selv, men har tentk å prøve det ut for jeg har både fått sterkere blødninger og mer kramper igjen etter at jeg begynte på lavkarbo.
Jeg la om kostholdet nå for noen dager siden...fikk mensen i går...og i flere dager før dette har jeg hatt ulidelig vondt i magen!!..Skikkelig vondt...sånn at jeg må sette meg ned...og må holde stillinga for at det ikke skal bli verre....
Hmm...tenkte egentlig ikke så mye på det før jeg så innlegget ditt...Vet det har vært noe omgangssyke på jobb, så jeg tenkte kanskje det var noe sånt...
Tusen takk for tipset:klem:Jeg prøver alt som kan hjelpe. På en måte er det en trøst at det er flere som opplever det samme som meg, men unner absolutt ingen å ha slike smerter. Håper det bedrer seg for deg og at du finner en løsning på det. Har i det siste lurt på om jeg bør gå over til litt mer karbohydrater, men ønsker ikke det heller. Men hvis smertene bare fortsetter, så må jeg finne på noe:( Lykketil og takk igjen:)
Nesten så jeg håper på at det er omgangsyken, det går jo over uansett:) Får håpe at disse mensensmertene også er noe som gir seg etter hvert.
Vi får krysse fingrene. Ønsker deg all lykke. Fortell gjerne hvordan det går utover måneden. Har kjøpt meg Naproxen nå og det har litt mer effekt enn Paracet, men ikke full virkning.
Eg la over kostholdet til lavkarbo i starten av januar, og hadde små/store blødningar i over to månadar før eg vart så drittlei at eg gjekk til legen. Det var også vondare enn vanleg, og eg som alltid har stolt på p-pillene, og hatt kontroll på kva tid mensen kom, kjente at slik ville eg ikkje ha det, uansett.
Legen min er heldigvis super, og eg fekk Primolut som stoppa blødningen. Då mensen kom (på rett tid) hadde eg betydeleg mindre smerter, og best av alt, den varte berre nokre få dagar. Kjempekjekt for meg som alltid har hatt mensen i ei veke.
Elles kan eg skrive under på Naproxen, det er den som desidert har best verknad!:)
Jeg fikk så sterke eggløsningssmerter etter noen uker på lavkarbo at jeg ikke klarte å gå på en hel dag en gang pr mnd.... :o
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.