jeg begynte å ta dette for ca 14 dager siden, om morgenen på tom mage. Etter en liten uke begynte tydeligvis avgiftningen, hver dag etter lunsj ble jeg sittende på do i 2-3 timer, med tilhørende smerter i magen - avføringen var bare vatten. Etter noen dager reduserte jeg litt på mengden, og ble kanskje litt bedre. I går økte jeg dosen litt igjen(samtidig som deet var en annen sort) og jeg ble liggende på badegulvet i 2 timer - helt ute av stand til å gjøre noe ca. 3-4 timer etter inntak, med kvalme og mageknip, skikkelig diare og trang til å kaste opp. Idag har jeg ikke turt å ta noe, og begynner å lure på om dette ikke er noe for meg... Jeg fikk fjernet galleblæren for en tid tilbake, kan dette være noe av grunnen? Eller er dette normalt?
Hva slags "greens" tar du? Jeg tar MultiGreen fra Green superfood og Spirulina sammen, tar det ofte til lunsj, for det passer meg best.
Har ikke merket noe av det du nevner, hverken utrenskning eller mageknip, kanskje du skal prøve å ta en liten dose i forbindelse med mat? På min boks står det ikke noe om hverken det ene eller det andre i forhold til måltider ol.
Eller rett og slett droppe å ta det, det er vel ikke verdt det når du får så mye vondt :snill: ?
De første jeg begynte med var porsjonsposer, typen: Amazing grass - Greens super food. Den inneholder hvetegress, spirulina, chlorella, goji, acai +++++++ en slik porsjon er 8 gram.
Helt enig i at slike plager er det absolutt ikke verdt, men håpte kanskje det skulle være forbigående....:confused:
Litt vanskelig å porsjonere utover synes jeg, da jeg synes det smaker så fælt at jeg holder meg for nesen og styrter alt i en omgang :eek::eek: Blander det i vann, da jeg ikke finner noen andre gode alternativer uten KH.
Men skal det virkelig være slik?
Acai og gojibær er jo ikke noe slags gress. Det er veldig mye konsentrert næring i dette produktet, tydeligvis, og det kan godt være at det virker altfor sterkt for noen. Kanskje tåler du ikke noe av det, og reagerer derfor ekstra sterkt. Slike reaksjoner som du beskriver anser i hvert fall ikke jeg som noe positivt. Om du har tro på og vil prøve en slags type gress, f.eks. hvetegress eller byggress, så kan du jo prøve det i forsiktige mengder. Selv synes jeg byggress smakte helt greit rørt ut i vann, men jeg merket lite eller ingen effekt av det. Andre merker svært gode helsemessige effekter, så vi er nok forskjellige. :)
Skal du ha alt dette fettet som ketolyse har da når du har fjernet galleblæren? Trodde at du måtte være forsiktig med fettet etter en slik operasjon jeg:confused: Kan problemet ligge der, eller spiste du etter ketolyse dietten før du fikk problemer med magen?
Har vært på ketolyse snart 1 år nå, er vel mer eller mindre gått over til lindberg nå. Men når det gjelder inntak av fett og mangel på galleblære har s gått veldig bra, var ganske spent på det selv...
Uff, det hørtes ikke bra ut:( Det høres nesten ut som det er noe du ikke tåler i det produktet, eller at produktet har blitt dårlig på en eller annen måte. Hvis du ved en senere anledning skulle ønske å prøve deg på grønt pulver eller annet "superfood" igjen, så tror jeg du burde prøve det i rene former (altså rent byggress, ren spirulina), fremfor blandingsprodukter. Så er det lettere å se hva du evt reagerer på:)
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.