< Tilbake til oversikten

Ukesmenyer?

Eyerinn sa for siden:

Med fare for at jeg skriver i feil forum; jeg lurer på om noen her inne lager ukesmenyer?
Dette er nemlig en tradisjon jeg er godt fornøyd med fra tidligere, og som jeg ønsker å fortsette med. Kanskje vi kunne delt noen med hverandre?

Min uke ser iallefall slik ut:

Mandag: stekt pangasuisfilet med brekkbønner og erter
Tirsdag: gratinert falukorv med brokoli og blomkål
Onsdag: torsk masala (oppskrift fra LCHF-bloggen)
Torsdag: italiensk kjøttbrød (fra samme blogg)
Fredag: svin indrefilet med blomkålris og fløtesaus
Lørdag: kylling kiev (funderer på om jeg klarer å gjøre denne lavkarbovennlig, om ikke blir det en liten utskeielse i paneringen her) med salat
Søndag: mozarellamarinert kyllingfilet med cherrytomat og avokado

Dette er min andre uke på lavkarbo, så jeg håper jeg treffer med menyen!

Hva skal du ha denne uken?

mimmi29 sa for siden:

Dette høres kjempe lurt ut, og en flott inspirasjons tråd for oss i start gropen :D Jeg skal komme med min ukesmeny så fort jeg er kvitt halsbetennelse og fått mat lysten tilbake :D

Cyan sa for siden:

Jeg har skrevet ukesmenyer i flere år, men det er først og fremst fordi vi bare handler en gang i uken så da må det litt planlegging til :) Nå har jeg ikke brukt menyer på en stund for jeg har visst mistet all matglede og inspirasjon, så her går det bare i hva som tilfeldigvis måtte befinne seg i fryseren på det tidspunktet jeg skal spise. Men ukesmenyene kommer vel på plass igjen etterhvert :o

Mimfi sa for siden:

Vår ukemeny:
Mandag: Tika Masala og salat m/creme fraiche
Tirsdag: Torsk og grønnsaker m/ creme fraiche i folie
Onsdag: Pestogratinert laks m/ blomkålris stekt i smør
Torsdag:Hjemmelaget tomatsuppe med parmesan og egg
Fredag:Kjøttkaker (hjemmelagde med fetaost), grønnsaker stekt i smør
Lørdag:Taco
Søndag: Grilling- flatbiff og chorizopølse og grønnsaker i folie

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.