< Tilbake til oversikten

MÅ en spise masse fett?

Edla sa for siden:

Ja, jeg fortsetter mase om dette. :p

Jeg harfjernet galleblæren for 7 år siden og jeg føler at det gjør vondt der galleblæren satt når jeg spiser mye fett.

Når jeg begynte slanke meg denne gangen, kuttet jeg alt av "tydelige" karber. Spiste ellers som vanlig. Alltså samme middag som resten av familien men uten feks potet. Jeg raser ned i vekt men er redd at det skal stoppe opp så derfor tenkte jeg at jeg skulle leve litt mere etter ketolyseprinsippet (siden jeg,ikevel har kommet i ketolyse uten å prøve på det). Nå spiser jeg mye grønt, rene kjøtt/fisk/eggeprodukter og så bruker jeg de fete produktene og magen min SKRIKER at jeg ikke bør bøtte inn på så mye fet... :confused: Det gjør vondt flere timer etter matintak med VELDIG høy fetthalt.

Så spørsmålet da :p

MÅ jeg virkelig spise så mye fett? Fungerer det ikke med lettproduktene? Jeg kom jo i ketolyse uten å spise så masse fett først... (jeg er fortsatt i ketolyse og har ingen planer om å forlate det).

Vibeke-67 sa for siden:

Nei, du må ikke pøse på med fett, når du ikke tåler det :nei:
(Det heter forresten ketose, ketolyse er en av lavkarboretningene).
Jeg gjør ikke det, tåler heller ikke mye fett pga irritabel tarm.
Jeg følger forøvrig Fedon Lindberg sin filosofi, og da jeg startet var jeg i ketose, men med lite fett. Kun fett av avocado, olje og slikt. Nå spiser jeg mer karbohydrater siden jeg ikke trives i ketose.

Edla sa for siden:

Tusen takk for svar! Da skal jeg redigere mine matintak slik at det passer meg! Lavkarbo er egentlig helt topp og det fungerer jo! :D Men det å finne MIN måte er nok viktig!

Vibeke-67 sa for siden:

Ja utrolig viktig :ja:
Etterhvert blir det din retning, kostholdet du trives med og som passer deg.

Saphire sa for siden:

Jeg også spiser lite fett pga irritabel tarm. Så dvs jeg spiser mye grønnsaker, rent kjøtt, lager alt fra bunnen av, og dropper alt av karbohydrater. Vekta går fort ned for å si det sånn, og jeg er i ketose:D

Fjasnissen sa for siden:

Eh..... så du får all din næring fra proteiner da? Altså, om du reduserer fett og dropper alt av karbohydrater.

Da er du i tilfelle på PSMF, noe som ikke er å anbefale i lengden.

Ah.... så nå at du spiser mye grønnsaker... hang meg opp i at du dropper alt av karbohydrater.

Men, det er lurt å ikke la alt for stor del av energitilskuddet komme fra protein aleine.

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.