< Tilbake til oversikten

Blir dere syke av karbohydrater?

Fran sa for siden:

Har mer eller mindre spist lavkarbo siden august-september 2010.
Tar det likevel ikke så tungt om jeg spiser en brødskive eller litt potet/ris/pasta en gang om dagen. Men, gjør jo nesten aldri det - går mest i egg, linser, kikerter osv.

Men igår, da spiste jeg 3 hveteboller og 2 biter med brownies kake.
Idag løper jeg på do....:o

Har dere noen ide om jeg kan være syk fordi jeg har spist mye karbohydrater, eller har jeg bare fått "vanlig" omgangssyken?

For hvis dette kommer av karbohydrater spiste jeg min siste hvetebolle igår;)

Setter pris på alle tilbakemeldinger!

Kitt sa for siden:

3 hveteboller og 2 kakestykker hadde blitt for mye for min mage ihvert fall, og jeg er ikke streng til vanlig heller!:eek:

Mange som reagerer sånn etter å ha spist lavkarbo en stund. Det er derfor man ikke anbefaler utskeielser bare for en fest feks, for det kan fort ende med at festen tilbringes på toalettet!:p

Kan seff være omgangssyke, går en del av det nå også, men.............;)

Lillemy71 sa for siden:

Jeg blir skikkelig dårlig av høykarbomat, spesielt hvete og sukker. Jeg blir svimmel, kvalm får diare og ikke minst hodepine. Føles nesten som om jeg er fyllesjuk gitt, så jeg holder meg laaaangt unna slik drittmat.

Shamu sa for siden:

Jeg tåler ikke karboer heller. Men om du er i tvil om dette er omgangssyke, hadde jeg testet en gang til når du nå blir bra igjen. Blir du like syk på samme mengde mat, så vet du jo om du tåler det eller ikke. :)

Brimstone sa for siden:

Har funnet ut at jeg reagerer ulikt på karber. Jeg tåler fint potet til et måltid en gang i blant, men tåler absolutt ikke brødmat i like mengder.

Og i stedenfor å få diare får jeg forstoppelse i flere dager. Rare kroppen :o

Rin sa for siden:

Jeg får også skikkelig fyllesyk-følelse av høykarbo, da spesielt stivelse/hvete. :rolleyes: Reagerer ikke like fælt på "rent" sukker, pussig nok.

Georgine sa for siden:

Jeg får utrolig problemer med hveteprodukter og magen blir både vondt og i ulage som kan minne om omgangssyke.

Maylinn26 sa for siden:

DESSVERRE takler jeg karbohydrater kjempefint... Skulle ønske jeg reagerte skikkelig, for da hadde jeg ikke vært fristet til å spise det jeg ikke skal ha, i hvertfall ikke på samme nivå:o

Men, jeg ville nok ikke tatt for gitt at det ikke er omgangsyken, husk at det er utrolig smittsomt... :( Uansett, riktig god bedring!!:)

ninagronn sa for siden:

Slik har også jeg det, pluss at hele kroppen verker skikkelig, så høykarbomat holder jeg meg unna.

Señora sa for siden:

Jeg har ikke prøvd skikkelig, dvs. jeg har bøttet nedpå Somersby Cider med sukker en hel kveld uten at det har gitt noe utslag, men hveteboller, brød og kaker har jeg avstått fra siden sept. i fjor.

knh sa for siden:

Jeg tåler også å spise endel karbohydrater uten å bli dårlig, men jeg får heldigvis ikke søtsug av det heller dersom jeg skeier ut litt :) så det er enkelt å fortsette med lavkarbo etter en såkalt sprekk (er egentlig ikke så glad i å bruke dette begrepet...:p), men mange her blir dårlig av f.eks en hvetebolle, så det er jo veldig individuelt.

silje21 sa for siden:

reagerer mye på slikt som hvete, men feks vanlig sukkerbrus, ingenting :/

Bonus sa for siden:

Jeg blir bare sånn av hveteboller, ikke av noe annet..

Rin sa for siden:

Kom på at da jeg smakte på et av nidars "plommen i egget"-greier i påska - utrolig kvalmende melkesjokolade med sukkerfyll :p - så reagerte jeg helt enormt og ble umiddelbart direkte nummen i fingertuppene. Hoi! Men 70%-85% mørk sjokolade kan jeg spise pinlig store mengder av uten å reagere sånn, heh.

annex sa for siden:

Jeg får veldig lett urolig mage, og luftproblemer når jeg spiser høykarbo.
Det er en av de mest positive sidene ved lavkarbo for meg at magen holder seg stabil og rolig. Har slitt mye med magen før.
Men nå vet jeg ikke akkurat hva det er magen min er ømfintlig for.
Kan godt skjeie ut og drikke lite-øl en hel kveld uten at det slår ut på magen.

Fran sa for siden:

Her var det mange svar:)

Jeg holder nok en knapp på karbohydratene da det virker som om dette kan være en litt typisk reaksjon.

Tror rett og slett ikke jeg tør å prøve å spise så mye karbohydrater igjen. Er skikkelig ukult å være dårlig.

Mannen min kom hjem fra jobb og reaksjonen hans var: "Selvfølgelig var det karbohydratene du spiste igår!"
Jeg hentet han nemlig etter en hel dag med fest og morro (og masse pizza og øl) og han ble skikkelig dårlig, var elendig i ett par dager etterpå. Han har hele tiden sagt at det var karbohydratene, men jeg har i mitt stille sinn tenkt at det nok var for mye alkohol... Ser jo nå at han muligens kan ha hatt rett hele veien:rolleyes:

Uansett, føler meg mye bedre nå! Og skal holde meg langt unna hveteboller fra nå av:)

rava sa for siden:

Selv merker jeg ikke så mye dersom jeg spiser sukker. Men jeg merker godt hvis jeg har fått i meg noe med mel i ...:o

MarTar sa for siden:

Jeg ble helt satt ut i påsken, når det beklageligvis ble utskeielser. Magen sto som et trommeskinn, og det var luft og bevegelser, kombinert med stopp. Så med andre ord så er det full stopp på iallfall hvetemel på denne jenta!! (Reagerte aldri på det før, og har hatt en helt ok mage tidligere.)

Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling. Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.