Vet at mange på lavkarbo ikke blir sulten og derfor spiser få måltider daglig.
Selv er jeg vektoperert og er derfor avhengig av å spise mange små måltider hver dag.
Ligger på 5-6 måltider daglig og det har jeg også gjort nå når jeg går på ketolysekuren.
Trenger mindre mat til hvert måltid nå da enn når jeg spiste vanlig mat.
Proteiner og fett metter jo mer enn karobhydrater.
Litt usikker på om jeg kommer til å gå noe ned i vekt når jeg spiser så mange måltider da :confused:
Skal ikke ned så mange kilo, men 3-5 kilo vil jeg gjerne ha bort :)
For ordens skyld, jeg har bmi 27
Er vant til å spise mange små måltider jeg, så kommer nok ikke til å endre på det.
Ikke for det, i går ble lunsjen min så fet at jeg ikke orket mat på mange timer etterpå
Men har det noen betydning hvor mange måltider man spiser?
Går man kjappere ned om man spiser bare 2-3 lavkarbomåltider daglig enn om man spiser 5-6? :confused:
Jeg har alltid spist 4 måltider pr. dag og gjør det fortsatt. Merker at jeg er lenger mett nå så kanskje det holder med 3 etterhvert. Har akkurat startet med lavkarbo.
Du skal spise når du er sulten - til du er behagelig mett :) Antall måltider spiller ikke noen rolle på lavkarbo :D Jeg spiser vanligvis 1-2 måltider, men det hender det blir 3-4 :)
2 til 4 ganger om dagen, kommer an på hva som skjer i løpet av dagen. Sove lenge + masse å gjøre = 2 måltider. Stå opp tidlig og være oppe lenge (f. eks. på nattevakt) = 4 måltider.
Jeg er ganske lik deg Dolsi:) Om jeg spiser store måltider føler jeg meg helt "stappa"... Er ikke så glad i den følelsen... Jeg spiser som regel 8:00, 12:00, 16:30 og 21:30:) Om jeg spiser så tidlig som 7:00, blir det et ekstra måltid inni der.
Så bra at det er flere her som spiser ofte da. Begynte å lure på om jeg er unormal som blir sulten igjen etter noen timer :)
Tenker at det aldri kan bli feil å spise lite og ofte, lavkarbo eller ikke
Nei jeg tror ikke det er så uvanlig, selv om noen spiser 2 ganger om dagen, betyr det ikke at det er noe mere riktig enn å spise lite og ofte:) Tror man rett og slett må gjøre det som er riktig for hver enkelt:) Hadde jeg spist 2 store måltider hver dag hadde jeg gått rundt å gulpa hele dagen.... Mens for andre så fungerer det å spise slik:)
Spiser når jeg er sulten :)
Men når jeg går mange nattevakter blir det gjerne slik at
jeg tvinger i meg noe før jeg drar på jobb da det kan bli
lenge før jeg får spise da :)
Jeg spiser en stor frokost på ca 1500-2000Kcal bestående av et glass fullfett kokosmelk, kjøtt av noe slag, noen egg og litt forskjellige grønnsaker. Så drikker jeg bare vann til neste frokost. Aldri sulten, aldri trøtt og alltid tilstede mentalt.
I tillegg har morgenblodsukkeret stabilisert seg og er nå ca samme som da jeg legger meg, typisk 4 om kvelden og 4 om morgenen. Før spiste jeg ett måltid om ettermiddagen ("0"-karbo), og da var blodsukkeret 4 om kvelden og 6 om morgenen - så for meg er det tydeligvis best å spise om morgenen.
Ikke negativt ment på noen som helst måte, men er du sikker på at det er så bra å kun spise ett stort måltid om dagen? Jeg spør, for jeg er ikke kjent med dietten du følger..
Hei, høres nok litt rart ut ja - men jeg føler meg helt fantastisk, og blodsukkeret (som i mange år har vært helt galskap) er helt fint. Det jo fordi kroppen får tilgang til lagret kroppsfett og derfor henter energi fra fettsyrer og ketoner at det funker så bra. Hadde jeg ikke hatt noe "ekstra" fett så hadde jeg sikkert blitt sulten.
Jeg gikk ikke ned noe på ketogen kost alene, fordi leveren min produserte blodsukker selv om jeg var i ketose - og dermed sank aldri insulinnivået nok til å få noen effektiv fettforbrenning. (Insulinresistens altså) Denne glukosen ble produsert av fett og proteiner, men det medførte for meg også at vekten ikke gikk ned siden kroppen slo på alle bremsene.
Dette syns jeg var veldig interessant.. Kan jeg få spørre om du har mye å gå ned? Selv veier jeg nå 84 kilo, har gått ned, å skal ned 14 til. Når jeg gikk på ketolyse, ble jeg utrolig kvalm og uvel om jeg ikke spiste med 4 eller 5 timers mellomrom. Å dette skulle jeg virkelig likt å vite hvordan fungerer!!
Lavkarboforumet er i en flytteprosess, denne versjonen av Lavkarbo.no er fortsatt under utvikling.
Hvis du vil svare i tråden, så kan du gjøre det her.